De foto's in deze rubriek vind ik altijd
vertederend door de eenvoud en de sfeer. Waar is iedereen? Ik
weet niet welke straat dit is in wat vermoedelijk in de buurt
van Utrecht zou kunnen zijn, maar als deze straat nog bestaat
zul je hoogstwaarschijnlijk anno 2025 een iets ander beeld
kunnen verwachten. De NBM was toen de vervoerder en toont dat
met 2 Crossley bussen waarvan ik de wagen op de voorgrond met
het kenteken heb kunnen herleiden tot wagenparknummer 1819
gebouwd in 1948. Het kenteken was toen L-57969 en is later
gewijzigd in het modernere registratienummer PB-00-07. De bus
heeft dienst gedaan tot september 1960 en vond zijn Waterloo
daarna bij het CAB.
Aanvulling Jan B.: De Crossley
bussen van de NBM rijden niet "in de buurt van", maar zelfs in
Utrecht: in de Stationsstraat. Achter de bussen, door de bomen
weliswaar bijna onzichtbaar, ligt het (oude) Centraal Station.
Meer oude foto's op
Pinterest.
Aanvulling van Eric V.: In Busbrief
192 wist je niet waar de foto was genomen van de NBM. Dat is
geweest in de Stationsstraat in Utrecht. Deze straat bestaat
niet meer, want op deze plek is Hoog-Catharijne gebouwd. (Eric
stuurde mij gelijk ook een aantal foto's die ik graag had willen
plaatsen maar ivm auteursrechten ben ik erg voorzichtig geworden
dus helaas Eric.)
Aanvulling van Dick van der Goot:
De eerste foto komt uit de vroegere Stationsstraat te Utrecht.
In de 60er jaren ging ik er vaak kijken. De bussen hadden toen
al lijnnummers i.p.v. -letters. Het bord boven de straat was
wellicht al weg.
Aanvulling Pim van S.:
De straat met de oude NBM bussen is de Stationsstraat in
Utrecht. Deze straat liep van de Buitensingel naar het
stationsplein. In de vijftiger jaren van de vorige eeuw werd dit
plein te klein voor alle stads- en streekbussen en verhuisden de
NBM bussen naar de Stationsstraat. Met de komst van het project
‘Hoog Catharijne’ werd de hele stationsbuurt eind jaren 60/begin
jaren 70 volledig gesloopt. De straat op de foto is dus al lang
geschiedenis geworden.
Aanvulling Theo O.: In busbrief 192
begint u in de rubriek Goud van oud met een foto waarvan u
vermoedt dat deze in de buurt van Utrecht is. Uw vermoeden is
juist. Om iets preciezer te zijn: Dit is de voormalige
Stationsstraat in Utrecht. Deze verbond het Stationsplein met de
Catharijnesingel. De foto is genomen richting Catharijnesingel.
Achter de bomen is nog net het Jaarbeursgebouw te zien. In het
Utrechts archief zijn meer foto's van deze straat te vinden
zoals 'de
Stationsstraat' en de 'blik
vanaf de Stationsstraat' en 'de
Stationsstraat met tram in 1949'
De Stationsstraat is in de periode 1971-1975 volledig gesloopt
ten behoeve van de bouw van Hoog Catharijne. Later is er een
nieuwe Stationsstraat gekomen, net iets ten zuiden van de
oorspronkelijke.

De eerste foto straalt rust uit maar om te laten zien dat
een rustig straatbeeld geen uitzondering was en vaker vastgelegd is,
hierbij een tweede foto met slechts een fietsende mevrouw in beeld. Ze
was er blijkbaar niet gerust op want ze kijkt opvallend achterom. Deze foto toont een wagen van van Gog uit Capelle a/d
IJssel met wagenparknummer 8 uit 1945. Het is een UTE chassis met een
Carpenter opbouw. In 1949 is de bus naar het bedrijf 'Delfland' gegaan
met vlootnummer 21. Verder is de geschiedenis van deze bus (voor zover
ik kon vinden) niet gedocumenteerd.


Rien K:
Soms wordt de busbriefschrijver aangenaam
verrast door een inzending waar ik met genoegen aandacht voor ga vragen.
Rien kende ik nog uit de Westnederland periode toen ik hem regelmatig
tegenkwam in de werkplaats van o.a. Boskoop. Hij stuurde mij
onderstaande privé en dus unieke foto's voor mijn archief. Hiervoor
natuurlijk mijn hartelijke dank maar in mijn archief heb ik er alleen
maar wat aan dus ik maak jullie graag deelgenoot. Op de eerste foto
staat namelijk vader Klaas van Rien in de functie van chauffeur bij de
Rijnstreek met een opvallend uniform wat aantal knopen betreft en de
fraaie vouw in de broekspijpen. Van de conductrice is helaas niets
bekend.
N.V. Autobusdienst de Rijnstreek was in 1942 de opvolger van een bedrijf
met de naam Rapiditas waarna een jaar later het bedrijf Rossum in beeld
kwam en tenslotte alles werd overgenomen door Citosa in 1947 waar
Westnederland zich later weer over ontfermde. De rest is bekend. De
L-47200 is een DAF/Werkspoor trekker met AA8 oplegger uit 1946 die in oktober
1947 bij Citosa terechtkwam met kenteken HX-11044. Het wagenparknummer
was O 155 en de buscombinatie eindigde korte tijd later bij de NS.
Aanvulling Theo O.: U schrijft: "De
L-47200 is een DAF/Werkspoor trekker met AA8 oplegger uit 1946" maar de
trekker is een Crossley, de oplegger is een DAF/Werkspoor. De
opleggerbussen (250 trekkers en 240 opleggers) werden na de tweede
wereldoorlog door de NS besteld. Ze werden door de NS ingezet voor
vervangend treinvervoer en ook gebruikt door de busdochterbedrijven van
de NS op de langere afstanden. Omdat de NS gevestigd is in Utrecht,
hadden alle bussen een provinciaal kenteken van de provincie Utrecht
(beginnend met L).
Aanvulling Pieter S.: Een kleine
kanttekening, je schrijft: "De L-47200 is een DAF/Werkspoor met AA8
oplegger uit 1946 ...". Echter de trekker is een Crossley PT42/1 en de
opleggerbus is een DAF AA8 (chassis)/Werkspoor (carrosserie).
L-47200 is het Utrechtse provinciale nummer van de Nederlandse
Spoorwegen en de laatste drie cijfer hiervan geven het nummer van de
trekker aan, nl. 200 en 155 is het nummer van de oplegger, oftewel de
combinatie was T 200/O 155 soms ook genoteerd als TCR 200/OB 155.
Aanvulling Pieter G.: In busbrief 192
staat een foto van een autobustrekker met oplegger van N.V.
Autobusbedrijf De Rijnstreek. De trekker die voor de oplegger staat is
een Crossley PT42/1. De opleggerchassis’ zijn door DAF gemaakt, de
carrosserieën kwamen bij verschillende bedrijven vandaan zoals Verheul,
Aviolanda, Fokker en Werkspoor.
 |
|
De 2e foto van Rien laat opnieuw zijn vader Klaas zien poserend samen met een
conducteur en een minder indrukwekkend uniform van Citosa. Deze foto dateert van
circa 1950/1951 en is gemaakt in Leiden. De heren staan voor de 1944, een
Crossley/Verheul gebouwd in 1947 en de eerste rit in dienst in 1948 waarna de
bus tot november 1959 dienst gedaan heeft. Op deze foto heeft de bus nog
kenteken HX-11067 wat later gewijzigd werd in NB-49-46.
|
|
 |
|
De derde foto die ik van Rien kreeg is van weer iets later want nu is Rien zelf
in beeld onder bij de 2227 in de werkplaats van de Westnederland vestiging in
Boskoop. Links op de foto is Henk M. te zien en Rien voegt er aan toe dat de
wielheffers later door Connexxion zijn geschonken aan het NZH museum.
|
 |

John Oron:
Sinds
John overgestapt is naar de RET ontvang ik na de Connexxion lesbussen en
de Arriva lesbussen ook foto's van de RET lesbussen. De eerste foto laat
de VDL 1300 zien naast een QBuzz wagen. We zien hier namelijk de garage
van QBuzz in Leiden waar de 1300 even op visite was en ik neem aan dat
dit kwam omdat John daar even moest zijn. De andere foto's laten een
overzicht zien van de diverse uiterlijke verschijningen van de
(gedeeltelijke) Connexxion vloot.
De laatste foto van deze serie is een opvallende. Hij
wilde eerste de roltrap nemen maar vond dit toch sneller
gaan........(waarom in deze rubriek? John stuurde hem aan me door
namelijk)

Zwitserland:
In de 'vakantie' rubriek over het buitenland deze keer
een fraaie bus in Bern die ik kreeg van Corrie.
Duidelijk een gelede trolleybus van Hess. De Hess
lighTram is een trolleybus die wordt geproduceerd door
Carrosserie Hess AG in Bellach in Zwitserland.
Oorspronkelijk was het alleen een 25 meter lange gelede
bus met een lage vloer waardoor deze toegankelijk was
voor mindervaliden en mensen met kinderwagens. Sinds
2017 zijn daar meer lengtes bijgekomen, met eerst gelede
18,7 meter bussen en later ook 12 meter en 10,7 meter
bussen. (vrij naar Wikipedia)
 |
Griekenland:
De vakantie van Theo leverde deze foto's op
waarbij de eerste foto een bekend type bus laat zien die in de
vorige eeuw te zien was in diverse provincies in Nederland,
bekend als de 7000 serie waarvan voorbeelden staan in eerdere
busbrieven maar vooral in
busbrief 52.
Op de 2e foto staat een bus waarvan ik weinig of niets te weten
ben gekomen maar gezien de achterkant van een moderner voertuig
achter die lantarenpaal vermoed ik dat dit een museumexemplaar
betreft en dat geldt zeker ook voor de bus op de derde foto.
Frankrijk:
Jan en echtgenote Ria maakten een rondreis van circa 6
weken door Frankrijk (hij is met pensioen ;-) Daarbij
kwamen ze ook terecht in de buurt van Lourdes. Parkeren
is daar vanzelfsprekend niet eenvoudig en daar helpt
zelfs Maria niet bij. De oplossing staat op deze foto's.
Een pendelbus voor een habbekrats, prima voorziening.
Wat opvalt is het verbodsbord voor honden op het
reiskaartje. Het is
blijkbaar vaak voorgekomen dat men de wonderen van Lourdes
ook voor honden van toepassing wil laten zijn waardoor
dit verbod
expliciet vermeld diende te worden......

Haltes en Abri's:
De
eindeloze rubriek bijzondere haltes/abri's gaat ook in deze brief door
met een nieuw logo.
|
Tja, hopelijk niet teveel reiziger bij
deze halte want zelfs met z'n tweeën is het krap zitten
en liefst bij mooi weer
 |
Een goed verzorgde halte/abri in Canada in de plaats
Columbia, niet te verwarren met Colombia want dat ligt
iets zuidelijker,,,,,
 |
|
Of het een originele bak van een kraan
kom ik niet te weten maar er is in ieder geval een
ludieke bestemming aan gegeven.
 |
Niets bijzonders is misschien de eerste reactie maar ik
plaats deze foto omdat het een zeldzame
verschijningsvorm van een abri is geworden. MIsschien op
het platteland nog ergens maar in de steden uitgestorven
(denk ik)
 |
|
Van Gerrie en Theo kreeg ik dit optrekje
toegestuurd als zijnde een abri. Het is in Drenthe
tussen Matinge en Balinge en heet Schiphorsten. Het
lijkt een rustplaats voor fietsers te zijn maar gezien
de witte tegels en de verhoogde stoeprand is het
haltebord net niet op de foto te zien. De kleine foto is
het bewijs.
 |
 |
 |

Boevenbus:
Hoe bijzonder wil je het hebben? Piet van H
stuurde mij veel foto's waar ik later het een en ander mee
hoop te gaan doen maar deze foto kon ik niet laten om hier
te plaatsen. Dit is één van de bussen in het
gevangenismuseum in Veenhuizen. Er rijdt ook nog een
50 jaar oude DAF en een dito Volvo rond.
Voor de huidige georganiseerde misdaad is dit waarschijnlijk
niet het meest geschikte voertuig. Dus als er dan toch
busvervoer nodig is, lijkt mij de bus op de derde foto meer
geschikt.......

2e Leven:
De eerste foto kreeg ik gestuurd van Jan van
der Linden uit Ekeren in België.
Jan
schrijft: "Bijgaand vind je een foto van de bus met het
kenteken BB-74-50, gefotografeerd op 1 april 1990 op de
Stadionweg te Rotterdam. Op zoek naar de antecedenten van
deze bus stuitte ik op jouw
busbrief 102
waar die kort besproken wordt. Zoals je ziet heeft ze op de
foto een weer andere reclame-uitmonstering. misschien heb je
er iets aan."
Uiteraard stel ik
deze bijdragen altijd zeer op prijs. In busbrief 102 staat
deze wagen inderdaad in een ander jasje met daarbij veel
relevante informatie. De bus is een Volvo/Jonckheere uit
1968 die eerst voor de GABM (Gemeentelijk Autobussen Bedrijf
Maastricht) sinds 1920 stadsvervoer in Maastricht, in 1971
naam veranderd in SM.
Vanaf 1971 dus voor de SM (Stadsdienst Maastricht) en in
1981 werd de bus bedankt voor het OV en is toen voor de
"Tapijtwereld" gaan rijden. Nu dus in beeld in 1990 voor een
bedrijf in Ter Aar.
|
 |
|
Het 2e leven van een Amerikaanse schoolbus staat als
2e foto. Meestal gebruik ik alleen 'onze' bussen die
een 2e leven hebben gekregen maar ik vond deze
geschikt om te laten zien wat er soms met een bus
allemaal kan gebeuren.
|
 |
|
De derde foto is dus weer een bus uit de Nederlandse
geschiedenis. Het was ooit een wagen van de VAGU
(Verenigde Autobusdiensten Gouda-Utrecht) en het
originele wagenparknummer is gebleven namelijk 69.
Het is een Leyland/Domburg uit 1975 die op 1-1-1987
onder de vlag van Westnederland terecht kwam en in
1988 via Stichting Bever actief werd bij
partyvervoerder Boulevard. Daar vertrok de bus weer
in 1990 naar een particulier (Wermink) die er een
kampeerwagen van maakte. Dat bleef zo tot 2009
waarna Kessels in Den Haag de eigenaar werd tot 2011
waarna de wagen voor export op de lijst stond.
|
 |

Bijzonder:
Rare bussen zijn
we wel gewend intussen in allerlei variaties, van grappig
tot ernstig en dus heb ik foto 1 gekozen omdat ik eigen;ijk
niet weet wat het is. Het ding kan rijden maar de
scheepspijpen op het dak en het stuurwiel in de hut laten
blijken dat het geval ook zou kunnen varen. In Nederland
hebben we een woord voor dit vehikel namelijk een
pieremachochel.
Rechts naast de pieremachochel staat een ander onwerkelijk
voertuig. Een VWbus als helikopter. Ik blijf liever op de
grond.....
De derde foto is ook opvallend en een heel originele
constructie van bus, metro en trein. Of het allemaal echt
bestaat is tegenwoordig geen zekerheid meer met de
bewerkingsmogelijkheden op de media maar het ziet er in
ieder geval leuk uit.
Tot slot in deze rubriek een
4e foto en ook een link naar een 2e leven van een Arriva bus
als
kledingbus in Friesland. Wat voor bus? Een
kledingbus en dat is echt waar en geen trucje van AI. Klik
op de foto voor meer info.


Wie weet dit?:
Intussen heb ik met hulp van Marty
Werkman meerdere 'raadfoto's' klaar staan. De foto van
vorige keer staat hier nog even klein onder en betrof de
vestiging Zoetermeer. Geen groot probleem voor menige
inzender. Daarom verwacht ik van de nieuwe raadfoto meer
moeite om te raden. Een tipje van de sluier: deze locatie
valt niet onder de titel vestiging maar onder de naam
'stalling'.
 |
←←←←
Hellevoetsluis
4 inzenders hebben het goed geraden
waaronder Vincent.
|
|
Welke locatie zien we hier?
(oplossing in de volgende busbrief)
 |

Aparte plaatjes:
Eigenlijk valt dit onder de noemer
'opvallend' maar als diversen is het ook op z'n plaats want dit zijn
VVN waarschuwingen uit de jaren 50. Voor de jongeren onder ons: VVN
betekent Veilig Verkeer Nederland en bestond al in die jaren.
Aanvulling van René L.
De Rembrandtbus in
busbrief 191 heb ik in schaal 1:87 nagebouwd. Twee keer, de
eerste is naar Harry Laming gegaan ter ere van zijn pensioen en de
tweede heb ik zelf gehouden. Hieronder een foto met het resultaat.

Robin stuurde mij een vraag
waar ikzelf geen antwoord op heb maar ik doe daarom een oproep in
deze busbrief hopend dat er uit de lezersgroep wel iemand zich meldt
met de oplossing.
Hij schrijft: "Ik ben op zoek naar zijruiten voor een Mercedes bus
uit 1970 met een Jonckheere opbouw (zie foto). En eigenlijk ook nog
naar raamrubbers voor de voorruit van zo’n bus. Misschien kan iemand
mij helpen. Mvg Robin W."
Als iemand denkt dat er mogelijkheden
zijn, laat het de busbriefbode weten en ik zorg dat het bij Robin
terecht komt.


Clips:
Als clip deze keer een vrolijke
buschauffeur. Een vrolijke melodie in een Buslied waarvan ik de
vrolijke noot begrijp maar ik snap niet helemaal waarom het filmpje
op een puinstort is opgenomen met de 8616, er had vast wel een meer
opbouwende locatie gekozen kunnen worden maar het lied is
aanstekelijk.

Uitsmijter(s):
Foto's van opvallende zaken in deze
rubriek.
|
Zoals gebruikelijk een Amerikaanse schoolbus in
een 2e leven. Ook daar is blijkbaar een personeelstekort
 |
Gewoon omdat ik het tegenkwam
 |
|
Een schoolbus zoals we in een eerdere rubriek al
gezien hebben maar dan met slechts 1 extra busje op het dak.
 |
Voor vele mensen is het OV een oplossing maar of het op deze
manier de bedoeling is.....1 motor is meestal voldoende.
 |

Busbabbel:
Vroeger was het beter, deel 2:
Na in de vorige brief over de
OV-bedrijven het een en ander opgenoteerd te hebben wil ik het deze keer
hebben over het gevoel dat het vroeger beter was voor de chauffeur.
Eigenlijk kan ik kort zijn en iedereen die dit leest adviseren om eens
een ritje met een museumbus zonder stuurbekrachtiging te maken. Op een
enkele hobbyist na weet ik bijna zeker dat iedereen gelijk genezen is
zelfs zonder er een dienst van bijna 9 uur mee te rijden.... Toen er dan
ook stuurbekrachtiging geïntroduceerd werd, was 99 % van de collega's
opgelucht. Voor de huidige jonge generatie zou het rijden met een bus
met de stuurbekrachtiging uit die jaren alsnog een schok geven want met
1 vinger het stuur ronddraaien was er niet bij. In mijn eigen
werkomgeving Haaglanden was die luxe aan de beurt bij de introductie van
Mercedes, eerst de O305 serie en toen de O405 serie met lichtsturende
bussen. Dat scheelde natuurlijk rugklachten want deze wagens waren ook
nog eens luchtgeveerd.
De Leyland bussen uit de jaren zeventig/tachtig hadden nog een handrem
die bestond uit een 'arm' die op de grond lag en die je met je
linkerhand volledig mechanisch omhoog kon trekken. Het voordeel van deze
wijze van handremconstructie was dat je 's zomers frisse lucht binnen
kreeg want de handrem ging onder de vloer naar de remmen via een forse
spleet in die vloer. Het had echter ook een nadeel en dat merkte je in
de winter.....ach, vroeger was het beter toch? Nu we het toch over
frisse lucht hebben, op een warme dag had je 2 dakluiken die je open kon
schuiven en het raampje van de chauffeurscabine kon open wat wil je nog
meer? Er ontstond verbetering, zei men, toen we op het dashboard een
ventilator kregen die dezelfde warme lucht in je gezicht blies. Het
voorgaande in gedachten nemend, moet je je voorstellen wat er op een
zomerdag met de stoel gebeurde. Die werd gaandeweg de dag vochtig, bij
de ene collega iets sneller dan bij de andere collega maar als je een
zwetende collega moest aflossen om pakweg 14 uur dan had hij er minimaal
8 uur opzitten en moest jij erop gaan zitten, de stoel wel te verstaan.
Je hoorde nog net geen zuigend geluid als je ging zitten. Onsmakelijk
natuurlijk maar je wist niet beter. Met handdoeken en afneembare losse
zittingen probeerde menigeen een oplossing te creëren. Ach, een airco
hadden de bussen niet want vroeger was het toch beter?
Gelukkig had je daar in de winter geen last van want dan zat je minimaal
het eerste uur met je jas aan achter het stuur, de kachel ging pas een
beetje warme lucht blazen als het koelsysteem op temperatuur was maar
met steeds een open deur bij elke halte was het vaak niet behaaglijk te
noemen en dan druk ik me voorzichtig uit. En dan kreeg je bij
regenachtig weer en een volle bus ook nog te maken met onvoldoende
ontwaseming van de ruiten zodat je met wat vette lappen glazenwasser
speelde om in ieder geval iets te zien en vooral ook de spiegels wilde
je graag kunnen gebruiken. Niet de giganten van tegenwoordig, nee een
bescheiden formaat scheerspiegel was links en rechts aanwezig. Ach,
vroeger.... (vul maar in)
De bestemming in de filmkast was ook een nostalgisch dingetje. Nu drukt
men op een knopje en de apparatuur doet het werk maar in die tijd moest
de chauffeur opstaan en met een klein slingertje de rol met alle
bestemmingen rond draaien tot de gewenste bestemming gevonden was. Niet
erg als de te wijzigen bestemming vlakbij op de rol zat maar op een
gegeven moment kregen we sneldiensten en moest de bestemmingsfilm in het
rood gevoerd worden om het verschil met de gewone bussen zichtbaar te
maken. Lijkt geen probleem maar als ik je vertel dat die rode
bestemmingen aan de rol toegevoegd werden na de laatste gewone
bestemming en het kwam dus voor dat je tijdens een rit bestemming 10 had
gevoerd en dan in de spits over moest op een sneldienstrit. Dat
betekende dat je soms tientallen plaatsen door moest draaien om de rode
tekst te bereiken wat met dat kleine slingertje geen pretje was maar
ja.....enz.
Al met al schrijf ik het niet op om te klagen, zo ging het nou eenmaal.
Ik zeg weleens dat je in die vroegere tijd als chauffeur het gevoel had
dat je de baas was van de bus want je kon ook baat hebben van je kennis
van het voertuig. Dit in contrast met tegenwoordig want nu speelt de bus
de baas met knipperende lampjes en zoemers. De chauffeur mag dan de bus
resetten waarmee de oplossing gelijk duidelijk wordt dat je niet met een
bus maar met een uit de kluiten gegroeide computer te maken hebt. Dat is
de tol van de vooruitgang maar nieuwe generaties weten niet beter en
over 25 jaar praten de hedendaagse collega's vertederend over de huidige
tijd en verzuchten ze mogelijk ook: "vroeger was het beter".
In brief 191 heeft deel 1
gestaan.
Busbios(coop)
film(pjes)
Een biosfilm in deze busbrieven
betekent meestal een blik in het verleden. Zo ook met deze NZH bedrijfsfilm
uit 1991. De film uit 1991 is zelfs nu al een soort Polygoon journaal.
De techniek is veranderd maar de adviezen aan beginnende collega's zijn
nog steeds actueel.
Een vrouw zit tegenover een andere
vrouw in de trein, even een kletspraatje en opeens haalt de
eerste een foto uit haar tas en ze zegt: "Kijk, dit is mijn man,
vind je hem niet knap?"
De andere vrouw zegt:"Als je denkt dat hij knap is, moet je de
mijne eens zien."
De vrouw vraagt: "Hoezo is die ook zo knap?"
"Dat ook maar hij is opticien, misschien moet je hem eens
bezoeken". |
|
Een man zit in een bar en spreekt de vrouw naast hem aan.
"Zal ik jou eens een mop vertellen over een dom blondje?"
De vrouw kijkt hem verbaasd aan en zegt: "Je ziet toch dat ik blond
ben maar waarschijnlijk weet je niet dat ik een Olympisch judoka
ben.
En mijn vriendin hier naast me is ook blond en zij is kampioen
worstelen.
Naast haar zit mijn andere vriendin, die ook blond is en die is
kampioen kickboksen.
Dus... weet je zeker dat je die mop over een dom blondjes wil
vertellen?"
"Nee," zegt de man, "laat dan maar zitten. Ik ga hem niet drie keer
uitleggen..."
|

Tot slot:
Pfff dat is het dan. Altijd weer een
hersenbreker om de juiste gegevens bij elkaar te krijgen. Correcties
zijn altijd welkom indien noodzakelijk. Ik ben ook maar een simpele
buschauffeur met pensioen die dit uit de hand gelopen busverhaal met
veel plezier probeert te vullen. Hopelijk heb ik er weer een
vermakelijk geheel van kunnen maken en ik vind het eigenlijk al
positief dat iemand het slotwoord gehaald heeft.....;-)
........tot de volgend brief, nummer 193 zal ergens
rond 6 december verschijnen. Er is iets met die datum maar ik weet
niet wat precies maar dat vermeld ik tzt dan wel.
Hartelijke groeten
Wim Koeleman

Wijsheden:

Het
mooiste uitzicht komt na de zwaarste klim.
Je kunt niet meer worden dan jezelf. Je kunt wel
meer jezelf worden.
Wat we nu zien is slechts een fractie van wat er werkelijk is.
terug naar de
