Foto 2a-2b-2c-2d:
In deze mengelmoes passen de volgende foto's prima. Als iemand mocht denken
dat een bus echt iets is voor oma met de boodschappentas, een werknemer die
bij zijn werkgever niet kan parkeren, een puberende scholier of moeders met
kinderwagens op weg naar de markt, heeft het bij het verkeerde eind. Op
bijgaande foto's is te zien dat ook Hogerhand zich met de bus bemoeit. Geen
flitsende moderne touringcar voor de Allerhoogste maar gewoon een oude bus
in een 2e leven. (misschien wel zo toepasselijk) In plaats van kerkklokken
zien we een claxon op het dak gemonteerd bij de eerste 2 foto's. Deze
plaatjes zijn geschoten in Delft bij de Zuidpoort door Eline F. Het
lijnnummer is bij allebei de bussen 777 dus dan weet je dat als je bij een
halte zit te wachten en je ziet een bus naderen. Foto 2a en 2b laten een bus
zien uit de MB200 serie van den Oudsten en het betreft om precies te zijn
een bus van de GADO en wel de 1566, gebouwd in 1984.
Een andere internationale organisatie op geloofsgebied is The King's Coach,
met een Leyland. Het internationale zie je al aan de instap die aan de
linkerkant van de bus zit. De bus ziet er wel flitsend uit maar dateert
volgens de kentekenregistratie van de RDW toch al uit 1973. De datum van de
eerste particuliere kentekenafgifte is 1995 dus alweer enige tijd geleden.
De derde bus is er eentje die op de gevoelige plaat is vastgelegd bij een
actie op 21 juli 2007 in Rotterdam met Gregori La Cruz op het
Afrikaanderplein aldaar. Gregory is 31 jaar superverslaafd geweest met alle
bijwerkingen van dien, is tot inkeer gekomen en doet nu iets terug voor de
mensheid via De Verandering. Over de bus zelf heb ik weinig gegevens helaas.
Foto 3a-3b-3c-3d-3e:
Nu 3 foto's van een andere bus met een nobel doel. Per 1 januari 2005 heeft
"Stichting Kinderopvang Schiedam" een nieuwe naam gekregen, nl. KomKids B.V.
en KomKids maakt gebruik van een ex-Connexxionbus. Mijn buurman Wim M. heeft
mij deze foto's toegestuurd. Hij schrijft: "Kijk je ogen uit naar de
indeling" en "deze (lange) bus werd door mijn vriend Cor gereden in
opdracht om kinderen naar diverse gelegenheden te brengen zoals een manege.
Een dagje uit dus." en inderdaad ziet het er heel speciaal uit.
Achterin is de bekleding te herkennen van Connexxion en we hebben dan ook te
maken met wagenparknummer 9067 uit 1999. Een Volvo/Berkhof, model Duvedec.
Dat het zoals met elke bus, niet altijd helemaal naar wens gaat, is te zien
op foto 3d waar de sleepdienst ingeschakeld moest worden. Voor de kenners
heb ik een klein fotootje met het dashboard bijgeplaatst waar het kastje van
de Combofoon nog te zien is.
Foto 4a-4b-4c:
Deze bus kreeg ik toegestuurd maar ik kon er in eerste instantie weinig over
vinden. Gelukkig is er het kenteken dat voor opheldering kon zorgen. Om de
tekst verder beperkt te houden, heb ik een fotoafdruk gemaakt van de
gegevens en die staan bij foto 4c. Leudelange is een gemeente met ruim 2000
inwoners in Luxemburg dus deze MAN is ongetwijfeld uit deze contreien
afkomstig maar nu met Nederlands kenteken in andere handen gevallen. Pass
auf, schwenkt aus dus.....
Foto 5:
De foto's in dit hoofdstuk zijn uit voorzorg verwijderd in verband met
mogelijk auteursrechten.
Foto 6a-6b:
Een gloednieuwe HTM gasbus bij foto 6a. Net als Veolia is de HTM overgegaan
op gas om het milieu een dienst te bewijzen maar ik vermoed dat Ton die
trots naast zijn Mercedes poseert op foto 6b andere gedachten heeft over
gasbussen. Ton is een echte bussenman en menig mailtje heb ik van hem mogen
ontvangen. Ton zal vermoedelijk meer verwantschap hebben met alles wat
ouderwets gromt en bromt en dan is de Mercedes waar hij naast staat al een
beetje behelpen vergeleken met het 'echte' werk. Hier zie je op het platform
van Den Haag CS een Mercedes-Benz O405 gebouwd bij Mannheimer in 1996. Het
bouwjaar van Ton weet ik niet maar zonder hem te beledigen durf ik nu al
vast te stellen dat het verder terug in de tijd zal zijn dan de bus waar hij
naast staat.....
Foto 7a-7b-7c-7d:
Geen foto's waar ik heel veel meer over kan zeggen dan dat ik
ze graag laat zien. Wat te denken van zo'n groene rij? De dirigent staat
ervoor in rood/wit en ik kan me vergissen maar ik denk dat het een Noviobus
is.
Hier een luchtfoto waarop in een fraai patroon van een
half klaverblad tientallen bussen van de NACO in 1965 te zien zijn op weg om
de tunnel in te rijden. Er is vast wel iemand die mij kan vertellen welke
tunnel het is. Ik gok op Noord-Holland (NACO-gebied) en mogelijk is het bij
Velsen. Ik hoor het wel.
De foto van de optocht van deze bussen uit 1965
bleek inderdaad genomen te zijn bij de Velsertunnel.
Van Olaf Horn kreeg ik de bevestiging dat het
een juiste gok van me was en van Niek eveneens. Niek verwees naar de
markante ventilatiegebouwen en ook Harm deed dat met nog een kleine
toelichting van zijn hand: "Deze foto is gemaakt bij de Velsertunnel,
dat kan je zien aan de ventilatie "schoorstenen" aan beide zijden van het
Noordzeekanaal. Aan de grote keerlussen te zien is hij genomen vanaf de
zuidkant. De foto is (waarschijnlijk) gemaakt tijdens de opening van de
tunnel door H.M. Koningin Juliana, en dat was niet in 1965, maar in 1957, om
precies te zijn op 28 september! Nou dat was het wel weer voor nu, veel
succes met de volgende brief (brieven) Groeten uit Hippolytushoef."
Over sfeerfoto's gesproken. Fotograaf Peter
de Vries heeft er kijk op en deze Veolia gasbus staat hier te huiveren in de
mist op het tijdelijke busstation van Delft. Gewoon mooi.
De winter heeft voor vele fraaie plaatjes
gezorgd en onderstaande foto hoort daar bij. Bedankt anonieme fotograaf!
Een korte aanvulling op deze fraaie sfeerfoto met een bedankje aan de fotograaf. Je voelt het al aankomen, de anonieme
fotograaf heeft zich gemeld en zijn naam is Patrick Zijp. Als toelichting op
deze foto schrijft Patrick: "De foto van de 9103 heb ik gemaakt tijdens
een nachtdienst. Dit was op 24 januari j.l. Er was geen slecht weer
voorspeld, maar zoals je op de foto hebt kunnen zien, is er toch best wel
wat sneeuw gevallen en ik had redelijk wat moeite om de bus in en om
Amstelveen netjes op de weg te houden. Een (duw)gelede bus wil makkelijk
gaan schuiven met de aanhanger. Op de terugweg draai ik vanaf de A2 de A10
op weer richting het Centraal Station van Amsterdam. Vanuit het niets sloeg
m'n linkervoorwiel vast en later bleek dat de remklauw helemaal was krom
getrokken, waarschijnlijk door plotselinge afkoeling van de sneeuw. Eenmaal
op de vluchtstrook gekomen heb ik dit plaatje kunnen maken, ik had toevallig
m'n statief ook bij me."
Foto 8a-8b-8c:
Van diverse kanten heb ik ook menig buitenlandse bus
toegestuurd gekregen. Voor een busbrief in het teken van Nederlandse bussen
in een 2e leven in het buitenland heb ik er al veel verzameld maar hier dan
3 foto's waarvan alleen de laatste een Nederlandse oorsprong heeft. Vele
soorten bussen zijn al eens aan de beurt geweest in de busbrieven maar een
hotelbus heb ik naar ik weet, nog niet eerder in beeld gebracht. Mijn
buurman (zie bij foto 3) heeft deze foto gemaakt op vakantie in 2009 in
Troyes, een plaatsje in Noord-Frankrijk. Als ik uitga van het feit dat
achter elk raampje iemand zal moeten slapen en dan ook nog eens aan
weerzijden van deze bus dan zal deze bus rekening met de omvang van zijn
reizigers moeten houden en nu blijkt dit bedrijf ook nog eens afkomstig te
zijn uit Beieren.....Er kunnen circa 23 mensen mee en voor de bagage is er
een aanhanger geregeld. Op de webpagina van deze vervoerder staat dat deze
bussen veel ingezet worden naar Engeland, Schotland en Wales.
Als ze op onderstaande foto gebruik maken van
teltredes om passagiers te registreren dan heeft dat weinig zin. Een deel
van de passagiers ging namelijk niet via de teltreden met de bus mee..... De
versterkingswagen moet nog komen, hoopt men. Ik zou zo zeggen: blijf hopen.
Deze foto heb ik gekregen van Roel van H. die in september 2009 in Nepal op
vakantie was richting Pokhara, de tweede stad van Nepal. (zie kaartje)
Dan als derde weer een Cubaanse bus met
Nederlandse wortels. Van Ruurd Berendes kreeg ik deze foto en hij geeft zelf
aan in zijn mailtje dat het een gokje is maar hij denkt aan de ex-CVD-Novio
551 (CVD = Centrale Vervoersdienst der Gemeente Nijmegen) Dit zou dan een
Volvo-Zabo bus moeten zijn met ooit kenteken UB-52-22. Deze wagen is gebouwd
in 1961 en uit dienst gegaan in 1974.
Ik heb niet goed
opgelet want (bedankt Olaf Horn) op de foto is duidelijk te zien dat het hier om
een DAF/Hainje voertuig gaat en niet om een Volvo-Zabo bus.
Ik trapte daarmee verschillende liefhebbers op hun hart, vandaar hier de
correctie.
Dick, als grote liefhebber van Volvo, kwam
direct met een uitgebreide toelichting over de werkelijk bus met nummer 551
die ik blijkbaar opgezocht had en waar ik hieronder een gedeelte van plaats.
"Een Volvo/ZABO-bus met het wagennummer
551 die van 1961 tot 1974 heeft gereden????.................... ik
had natuurlijk direct moeten bedenken dat je een van de City Coaches van de
BBA bedoelde! Dat was een Volvo/ZABO-stadsbus uit een eerdere tijd en ook
uit een eerdere tijd dan de DAF/Hainje-standaardstadsbussen, want die
begonnen pas omstreeks 1967 te rijden."
Dick vervolgt zijn verhaal met een toelichting waarin diverse 'weetjes'
staan en dus volgt hier nog een deel van zijn uitleg.
"Op
Pinterest vind je wat
meer informatie over die leuke stadsbusjes uit de zestiger jaren, met een
foto van soortgenoot 549, die tegenwoordig nog steeds door de Stichting
Veteraan Autobussen wordt gekoesterd, en je vindt bij de foto zowaar de naam
van SVA-enthousiasteling Erik Kanters, die een paar dagen geleden - je zult
dat wel op Marty's website hebben gezien - waarschijnlijk als eerste
bushobbyist in de geschiedenis vanwege deze passie uit naam van Hare
Majesteit is geridderd! Ook wel aardig om een keertje te noemen misschien.
De City Coaches werden ingezet op de toenmalige BBA-stadsdiensten in Breda,
Tilburg, 's-Hertogenbosch en Helmond. Later kregen ze vanwege aangescherpte
emissie-eisen een nieuwe DAF-motor, waardoor voortaan de namen van zowel DAF
als Volvo op de voorplaat voorkwamen! Ook Schutte in Zwolle reed met dit
type stadsbus en zal zich ook aan de nieuwe eisen moeten hebben aanpassen,
maar bleef, voor zover mij bekend, Volvo hierin trouw. En tenslotte - daar
heb je hem weer, zul je wel denken ..... - óók Tensen heeft één zo'n City
Coach gehad (bus nr. 44), die speciaal werd ingezet op lijn 11 tussen Soest
(Hees) en Baarn, wat voor een groot gedeelte eigenlijk een lokale lijn in
Soest was. Maar die City Coach had wel hetzelfde monotone "variomatic"-geluid,
maar een behoorlijk ander uiterlijk omdat de carrosserie niet van ZABO, maar
van Den Oudsten afkomstig was.
Jammer dat de BBA (als voorloper van VEOLIA) niet veel eerder Haaglanden
heeft veroverd, want dan hadden er op de stadslijnen in Delft misschien ook
ooit nog City Coaches gereden...." (Dick wederom mijn hartelijke dank
voor de genomen moeite ons allemaal te voorzien van deze informatie - red.)
Foto 9a-9b:
Het gaat hard, ik ben al bij foto 9 aanbeland. De eerste foto
is het bordje met de wijze spreuk en is niet van toepassing op de foto
eronder. Tenminste als ik de staat zie waarin deze bus verkeert dan zou het
toch best eens de reden kunnen zijn geweest. De foto van Sierd Looman laat
de ontluistering zien waar een bus aan ten prooi kan vallen. Ooit blinkend
van de lopende band gerold en de trots van menig chauffeur maar nu
uitgekleed op de sloop. Mijn informatie laat me in eerste instantie in de
steek want ik ken slechts een 7050 bij de ZWN en deze is toch echt van CN
geweest. Gelukkig ben ik niet voor één gat te vangen en heb ik het toch
gevonden. Deze wagen uit 1961 was van de NBM wat overgegaan is naar Centraal
Nederland in 1974 en in juni 1976 is deze wagen op de sloop terechtgekomen.
Het was een Leyland-Van Hool.
Foto 10a-10b:
Het tiende onderdeel van deze busbrief bestaat uit 2
foto's van heel modern materiaal. De ene foto om de lengte en de andere om
het opschrift.
Op 10a zie je een dubbelgelede bus, de Phileas.
Eindhoven heeft al kennis gemaakt met dat bijzondere vervoerssysteem dat
bestaat uit een 24 meter lange, dubbelgelede bus die automatisch wordt
geleid. In principe kan dit voertuig zonder chauffeur rijden. De
kennismaking heeft niet tot veel enthousiasme geleid als ik de reacties op
internet eens doorlees. Veel storingen, veel onkosten en dus (nog) geen
succes. Meer info kun je vinden op
http://nl.wikipedia.org/wiki/Phileas
Deze foto heb ik recent toegestuurd gekregen en
zou bijna logisch bij de uitsmijters horen te staan maar daar heb ik er
al 2 en dus smokkel ik een beetje en vind je hem hier. Leuke bus om mee
te nemen naar Engeland.....toch wordt het stoere opschrift afgezwakt
doordat eronder staat dat het een bus is voor mietjes....
Uitsmijter(s):
Trucage denk je in eerste instantie bij het zien van deze
foto maar het schijnt toch echt waar te zijn. Op de bodem van de Vinkeveense
plassen ligt een CSA bus voor duikers als oefenobject voor de duikers van de
brandweer. Welke bus...??? Lees maar verder. Commissie Standaardisering
Autobusmaterieel, kortweg CSA, ontstond in 1961 op verzoek van de RET. De
commissie bestond uit vertegenwoordigers van de drie vervoerbedrijven GVB,
RET en HTM. Utrecht zag de voordelen ook van en sloot zich in 1965 aan bij
de Commissie. Zo ontstond het standaard uiterlijk van de stadsbussen in de
grote steden.
In het water van de duiklocatie ligt op 3 meter van
de kant een spoor met autobanden als je dat naar rechts volgt dan kom je
vanzelf bij de bus. In de bus zitten 2 snoeken van met ongeveer 1 meter
lengte. (Deze tekst kun je echt vinden op internet, ik verzin het
niet. Er staat niet bij of die snoeken een rijbewijs hebben....)
Uit de Amsterdamse serie bussen 1 t/m 45 (DAF SB200DKDL/Hainje)
werden op 7 maart 1987 de 12, 15, 26, 29, 30, 33, 34 en de 39 buiten dienst
gesteld en in Oost opgeslagen. Op 12 december vertrok de 33 naar Suriname.
De 33 kwam later weer naar Nederland en trok zich terug in de Vinkeveense
Plassen. Eerst lag er dus de GVBA 33, tegenwoordig ligt de TET/Oostnet 3356
er als oefenobject voor de brandweer.
Heel frappant is het dat ik denk een leuk
bericht te brengen voor duikliefhebbers door te melden dat er bus op de
bodem van de Vinkenveense Plassen ligt, krijg ik van Marty een correctie
gestuurd die hij al eerder op zijn webpagina had geplaatst maar die ik over
het hoofd heb gezien. Wat wil het geval.....de bus is onlangs verwijderd!!!
(Zie bericht) Wat deze duikvandalen precies uitgehaald hebben, vermeldt het
bericht niet maar misschien gebruikten ze de bus als 'zuipkeet'.
De tweede foto heeft niets met een bus te maken maar ik kon
het toch niet laten om hem te laten zien. Misschien een beetje morbide maar
hier blijkt maar weer dat ze zich in Engeland strak aan regelgeving houden.
Foutparkeren? Ok, dat zullen we dan wel eens zien. Het kan natuurlijk ook zo
zijn dat de overledene een werknemer van het parkeerbedrijf is en graag zijn
laatste reis met zijn eigen sleepwagen wilde maken. Hoe het ook zij, het
levert een bijzonder plaatje op.
De busbrieven worden met een opmerkzaamheid gelezen die mij
soms verbaast, zoals onderstaand ingezonden bericht.
"Hoi Wim,
Ik zat net de busbrief 98 te lezen, waar een Engelse lijkauto op staat. De
kans is groot dat deze foto nep is, links zie je namelijk een professionele
microfoon... Wellicht handig om erbij te zetten.
Groet,Jannick"
http://busfoto.jannickbolten.nl
SlimvanWim:
De informatie en
de toelichting die in deze rubriek staat beschreven is oorspronkelijk
gebaseerd op Windows XP maar werkt ook nog bij latere Windows versies.
Er zullen genoeg mensen zijn die accepteren wat Microsoft
ze voorschotelt maar ik dus niet. Altijd ogen en oren open om te
sleutelen aan het een en ander om het naar eigen smaak in te richten. Ik
zal zelden de echt belangrijke instellingen wijzigen want aan zulke
bezigheden kleeft een risico. Tuurlijk kun je die risico's weer inperken
maar dan ben je al gepromoveerd van beginner tot gevorderde op
computergebied. Dat wil ik niemand aandoen die slechts een eenvoudige
gebruiker is en wil blijven. In deze rubriek tip ik jullie dus over
randverschijnselen en deze keer doe ik dat op het gebied van lettertypes
ook wel fonts genoemd. Wie ziet zo nu en dan niet een tekst voorbijkomen
geschreven in een fraaie vorm. Dat zou ik ook wel willen kunnen, is dan
misschien de gedachte die opduikt. Dat kan ook en ik zal proberen om dat
uit te leggen. Eén voorwaarde is wel dat je weet hoe je moet downloaden
maar dat is voor 95 % van de computergebruikers wel eens aan de orde
geweest.
Er zijn duizenden en duizenden lettertypes/fonts, van
gekke tot sjieke, van strakke tot speelse enz. enz. Veel worden er ook
op je computer gezet zonder dat je het weet want als je bepaalde
programma's installeert dan worden er meestal lettertypes bijgeleverd
die ongemerkt meeliften. Kan geen kwaad maar waar het mij om gaat is dat
je nu zelf eens een keuze kan gaan maken. Ga naar b.v. Gratis
Fonts en zie daar een aantal groepen staan van 3D tot Western
maar ook een keuzen rij van A tot #. Om het allemaal wat persoonlijker
te maken kun je je eigen naam invullen zodat alle voorbeelden van
lettertypes er vertrouwd uitzien. Als je met je muis over een voorbeeld
gaat, zie je alle letters in dit font als voorbeeld. Klik je op een
voorbeeld, dan zie je in een nieuwe pagina alles letters en cijfers nog
eens groter om te beslissen of je dit een geschikt lettertype vindt om
op jouw computer te gaan gebruiken. Is er besloten dat je het graag wilt
gaan gebruiken dan klik je op 'Download' en sla het bestand op in een
daarvoor geschikte map of gewoon even op het bureaublad.
Voor de oudere versies:
Ga dan naar het
Configuratiescherm (via Start) en kies daarin voor 'Lettertypes'. Nu
opent een venster waarin je alle lettertypes ziet die al op je computer
staan. Ga terug naar het Bureaublad en klik met de rechtermuisknop op
het bestand met de naam van het lettertype dat je net gedownload hebt en
kies in het menu voor 'Extract here'. Nu zal er een map op je bureaublad
bijgeplaatst zijn met daarin het gewenste lettertype. Open die map en
klik met de rechtermuisknop op het lettertypebestand en kies voor
kopiëren. Ga nu naar het venster met al de lettertypes, klik met de
rechtermuisknop op een lege plek en kies voor 'plakken' en je hebt er
een lettertype bij. Ik begrijp best dat er genoeg mensen zijn die al
zijn afgehaakt want het klinkt waarschijnlijk allemaal wel ingewikkeld
maar als je het gewoon een keertje probeert, gaat het je best lukken. En
lukt het niet, geen man overboord, je kan er geen kwaad mee aanrichten.
Ik wil nog wel 1 waarschuwing toevoegen. Ga niet als een gek tientallen
lettertypes installeren maar kies zorgvuldig want als je er heeeeel veel
installeert wordt je computer er wat langzamer door. Natuurlijk zijn er
mensen die dit op een andere manier doen maar dat is het oude liedje: er
zijn voor elke handeling op een computer meerdere manieren en iedereen
heeft een andere voorkeur.
Voor Windows 10:
Ga naar de bekende instellingen en dan weer
naar de persoonlijke instellingen. Kies daar voor 'lettertypen' en de
aanwijzingen staan in beeld.
BusBabbel:
Klerezooi:
Voor chauffeurs is de zomer een geliefde periode. Niet alleen
vanwege de vakanties maar zeker ook omdat door stijging van de temperatuur
de kleding luchtiger wordt en zodoende de natuur beter tot z'n recht komt en
opvallend zichtbaar wordt bij de medemens. Ikzelf ben de mening toegedaan
dat daardoor ook zaken aan het licht komen die beter verstopt hadden kunnen
blijven maar veel mensen denken vast dat ze een lachspiegel in huis hebben
en dat het in werkelijkheid wel meevalt. Er moet en zal met de mode
meegedaan worden ongeacht of het wel voor iedereen gemaakt is. De mannequins
die de nieuw ontworpen kleding showen, puilen nergens uit en dat doen de
meeste dragers van de modekleding helaas wel. Ooit werd kleding gedragen met
o.a. de bedoeling er voordelig uit te kunnen zien door bepaalde plaatsen
niet te accentueren. Die stelling is onder invloed van massale
reclamecampagnes en televisieprogramma's verlaten. Jan en Alleman en Sjaan
en Allevrouw lopen rond met iets dat het midden houdt tussen slechte smaak
en wanstaltigheid maar het deert hen niet omdat ze zichzelf blijkbaar niet
vaak zien op foto's of film dus wie ben ik om me daar dan aan te storen.
Gelukkig hebben wij als chauffeurs een neutraal kledingpakket en is het de
bedoeling dat excessen niet voorkomen. Toch moet mij van het hart dat er
door collega's zo nu en dan een slechte smaak tentoongespreid wordt. Dit
wordt in de zomerperiode nog eens ernstig versterkt. Zeer creatief weet een
aantal chauffeurs zichzelf om te toveren tot een onappetijtelijk type.
Overhemden staan te ver open of stropdassen komen op navelniveau terecht. Om
nog maar niet te spreken van de beide onderdanen die opeens ontbloot dienen
te worden. Niet alle vrouwen zijn geschikt voor een rok maar zeker niet alle
mannen zijn geschikt voor een korte broek vandaar dat die bij de meeste
bedrijven niet in het kledingpakket zit. Dat is niet voor niets. Kijk bij
hoge temperaturen eens om je heen en zie wat ik bedoel. Ja maar anders hou
ik het niet uit, is dan het argument. Zijn wij een maatschappij van mietjes
geworden? In deze busbrief komt de tijd van vroeger heel vaak aan bod en ik
verzoek de mensen die zich in de zomer onsmakelijk denken te moeten showen,
om eens goed notie te nemen van foto's uit vroeger tijden. Toen was er geen
sprake van een soepele mentaliteit. Pet en colbert en stropdas maakten de
dienst uit. Bussen hadden geen airco en moesten ook bij hoge temperaturen
met spierkracht de bocht om gestuurd worden in plaats van met de kracht van
1 vinger! Dat was pas zweten maar het hoorde zo en discipline stond hoog in
het vaandel dus jezelf uitdossen als een Amerikaanse toerist was er niet
bij. Vrouwen zaten toen nog niet achter het stuur maar waren wel als
conductrice te vinden op de bussen en zagen er uit om door een ringetje te
halen. Tegenwoordig is het nog steeds zo dat veel vrouwen té gevoelig zijn
voor hun beeldvorming zodat ze het wel uit hun hoofd laten om zichzelf
onvoordelig te tonen. Dat is gewoon een vrouwelijke eigenschap die vaak van
pas komt. Mannen hebben daar minder mee te stellen. Gooi open die lappen,
trek op die broekspijpen en gooi die buik in de frisse wind. Emancipatie is
leuk hoor maar, jongens, gedraag je niet als een vrouw en bewaar je
mannelijke vormen voor thuis.
Het klinkt nu of het met alle mensen uit de hand gelopen is
en dat is in het algemeen wel zo maar niet bij iedereen op hetzelfde gebied.
Op het terrein van kleding zijn er natuurlijk genoeg collega's (en ook
passagiers) die smaak en/of zelfkennis hebben en zich niet overgeven aan
deze smakeloze onverschilligheid. Hulde aan hen. Hou vol wil ik maar zeggen
en wat de warmte betreft: als je denkt dat je het niet uithoudt, is er een
heel goed middel tegen en dat is om er geen of weinig aandacht aan te
schenken want dan heb je er gegarandeerd veel minder last van.
Warmte zit niet in je kuiten maar tussen je oren en dat is
niet slechts met warmte het geval maar op veel meer gebieden kun je merken
dat er zich veel meer afspeelt tussen die flappen. Gebruik die grijze massa
en probeer een beetje waardigheid aan de dag te leggen.
Surftips:
Lyricstube is precies
wat de naam zegt. Je ziet een flink aantal namen van artiesten en als je
klikt op een naam zie je een filmpje via YouTube van die artiest en
daarnaast de tekst. Naar onderen staan nog veel meer nummers van die
artiest.
http://www.lyricstube.net/
Klik op:
Grappig:
In de trein zaten een handelsreiziger en een boerin. De
boerin had een mandje eieren bij zich. De handelsreiziger een
lunchpakket. De man besloot een grap uit the halen. Kan ik een ei van u
kopen? vroeg hij.
Dat kon natuurlijk. Hij betaalde voor het ei, stopte het in de zak
van zijn jasje en keek op zijn horloge. Na een paar minuten haalde
hij het ei tevoorschijn. Hij pelde het en at het op. De boerin keek
stomverbaasd naar het ei, dat ineens gekookt bleek te zijn, maar ze
zei niets.
De man stond op en ging naar het toilet. Toen hij terug was, vatte
de boerin moed en ze vroeg: "Hoe deed u dat met dat ei? Kunt u het
nog eens laten zien?"
"Ach", zei de man: "Ik heb nu net het warme water weggegooid."
Ze zijn er in het Academisch Medisch Centrum achtergekomen wat er
gebeurt als je schaamluizen kruist met vuurvliegjes.
Dan krijg je een lampionnen-optocht in je onderbroek!
Een vrouw is eieren aan het bakken als haar man thuis komt. Hij
loopt de keuken in en begint meteen te roepen:
PAS OP ! ! ! MEER BOTER ! !! STOP ! ! STOP ! ! DRAAI ZE OM ! !
BOTER ! ! ZACHTER ! ! ZACHTER ! ! MEER BOTER ! !
ZIE JE DAT DAN NIET ? ! ZE GAAN AANBRANDEN ! !
PAS TOCH OP ! ! DRAAI ZE OM ! ! SCHIET OP ! ! HAAST JE ! ! DRAAI ZE
NU OM ! !
STOP ! ! STOP ! ! PAS OP ! ! TE VEEL BOTER ! ! HET GAAT SPATTEN ! !
ZET UIT ! ! ZET UIT ! ! PAS OP ! ! JE GAAT JE VERBRANDEN ! ! ZACHTER
! ! ZACHTER ! !
HOLA, HOLA, TE VEEL BOTER EN TE WEINIG ZOUT ! ! OHHH ! ! TE WEINIG
ZOUT ! !
De vrouw is compleet overstuur en gilt: "Waarom roep jij zo? Wat
is er met je aan de hand?"
De man draait zich om en zegt heel kalm, terwijl hij de keuken
verlaat: "Gewoon om je duidelijk te maken hoe het aanvoelt als jij
naast me zit in de auto."