Foto 1a-1b-1c-1d: (van de zijkant)
Van veel foto's heb ik weinig achtergrondgegevens dus vaak
zal er slechts een klein zinnetje onder of boven de foto staan maar ik hoop
dat de foto's in dat geval volstaan. Foto 1a is er zo eentje. Duidelijk een
Leyland bus uit vervlogen tijden maar gelukkig hebben we de foto's nog. De
frisdrank schijnt uit de flesjes te verdampen maar met 'You can't beat the
feeling' wil het reclame bureau ons de bruine vloeistof laten kopen.
Olaf Horn schrijft bij 1b: "Deze keer stuur ik weer een
aparte en leuke busreclame uit de jaren 80/90, nl. die van Essilor lenzen,de
betreffende bus is de NZH 8211 (uiteraard weer een echte MB200), gezien op
het busstation in Leiden. Let vooral op die "lange armen" van die man,die
kennelijk zonder Varilux nogal bijziend is."
Het Dolfinarium probeert van deze bus een duikboot te maken
met de oproep om een duik van je leven te maken. In dat geval heb ik nog wel
een paar foto's in het archief van bussen die dat in het echt hebben gedaan
en daar zijn er verschillende al in busbrieven terechtgekomen. Deze MB200
met een minder gebruikelijk front is de 3927, een bus die bij VAD in dienst
kwam in 1994, doorstroomde naar Midnet en eindigde bij Connexxion. Het
afwijkende komt doordat de doorsnee MB200 het typenummer KDL564 hadden en
deze heeft KDL600. Net alsof je een Fiat 500 had of een Fiat 600 dus. Of
zoiets.
Een bus van de ENHABO, de 305, met weer een dorstlessende
reclame-uiting. (ENHABO = N.V. Eerste Noord-Hollandsche Autobusdienst
Onderneming) Deze wagen uit 1980 heeft na de Enhabo wagenparknummer 1905
gehad bij de NZH en is in 1993 verkocht.
Foto 2a-2b-2c-2d:(kontjes)
Dat waren 4 redelijk neutrale foto's maar nu komt er wat meer ondeugends in
beeld namelijk 4 kontjes. Iedereen die er nu eens goed voor gaat zitten,
komt bedrogen uit want het blijft natuurlijk wel beschaafd in deze busbrief.
Het eerste achterwerk is van onbesproken gedrag. Deze 2418, een B95 Alliance
uit 1999, is opgezadeld met een roep om aandacht van de Gouden Gids. De
mevrouw op deze poster doet me denken aan een BN'er maar de naam ontschiet
me helaas. Dat zij haar neus dichtknijpt is geen aanbeveling in mijn ogen om
zo'n uitlaat aan te schaffen.
Een nieuwe trend in busreclames werd het realistische gezichtsbedrog.
Hiervan zijn al eerder voorbeelden terechtgekomen in o.a. busbrief 73. Deze
2453 gekiekt door fotograaf Wigman laat hier een treffend voorbeeld van zien
met een Kever op de kont. Deze vorm van reclame valt over het algemeen erg
in de smaak.
Deze foto ziet er wel heeeel erg realistisch uit. Gelukkig is er een klein
fotootje in de rechter onderhoek gezet waardoor je zeker weet dat dit geen
nep is maar een echte (stads)bus. Ik meen achterop collega's te herkennen
die de passagiers inladen bij de haltes. Het onderschrijft "Maak van de bus
geen vuilniswagen" kan ik alleen maar onderschrijven.
Gerard Kosterman schrijft: "Dit is een stadsbus die in Eindhoven gereden
heeft. Het betreft hier de Hermes 1704."
Het vierde kontje is een zeer actuele oproep. Een oproep tot massaal
bioscoopbezoek om deze nieuwste Potterfilm te gaan zien. Omdat ik genoeg
Potter op tv zie in de 2e Kamer, heb ik de bioscoop links laten liggen maar
recent heb ik alsnog een fraaie kopie van deze film gedownload en ik moet
zeggen, het is de moeite waard om te bekijken. Deze 3902 is een M.A.N.
Lion's A21 City van 12 meter in dienst van Connexxion gebouwd in 2007. Niet te
verwarren met de 3902 van Veolia want dat is een Volvo (Poland) uit 2007.
Foto 3a-3b-3c: (geleed)
Ook gelede bussen zijn vanzelfsprekend een gewild object voor reclamemakers.
Helaas heb ik weinig creatiefs kunnen vinden op foto's van gelede bussen
maar ik wil ze toch graag betrekken in deze busbrief dus daarom 3
voorbeelden. Op 3a een (in mijn ogen) rommelige reclame met een weinig
aantrekkelijk uiterlijk. Deze gelede Mercedes Citaro rijft nog steeds
vrolijk rond terwijl het broertje ervan, de 9166, met brandschade bij een
sloper terechtgekomen is.
In Utrecht is deze foto gemaakt door Harald Jans van de 4910 in dienst van
het GVU.
THE TIME OF YOUR LIFE SHOW is een avondvullend
programma met muziek, show en entertainment voor o.a. uw bruiloftsfeest,
personeelsfeest, verenigingsfeest of bedrijfsfeest. Waarom dit een roze
tintje heeft gekregen, snap ik niet want je loopt het risico dat er
verkeerde conclusies getrokken gaan worden. Dubbelgeleed wel te verstaan.
Ook notarissen hebben behoefte aan klanten maar of een bus daarvoor het
geschikte medium is, durf ik te betwijfelen. Ik geloof niet dat er iemand
bij een halte staat en denkt na het zien van deze oproep: "O ja, ik moet nog
naar de notaris, ik zal deze eens bellen".....
Het is trouwens de GVU 613.
Foto 4a-4b: (Milka)
Dan een 2-luik van een reclame die op de een of andere manier altijd bij
veel collega's blijkt te zijn blijven 'hangen'. Wie weet was het wel een van
de eerste reclames die een volledige bus in beslag nam. Foto 4a, van Olaf,
had ook in busbrief 91 niet misstaan met deze abri maar ik heb hem toch
bewaard voor deze aflevering. Een bus uit 1979 van Centraal Nederland, de
8501, onderweg naar Weesp. Voor degenen die niet weten wat Milka inhoudt:
het is Alpenmelkchocolade. Weer wat geleerd.
Foto 4b is gemaakt in Antwerpen op de Draakplaats en van links naar rechts
zijn te zien: de Van Hool 236, een PCC tram en een andere Brusselse bus. Ook
hier volledig in het teken van repen bruine lekkernij.
Foto 5a-5b-5c: (weinig opwindend)
Dat ik deze foto's gekwalificeerd heb als zijnde 'weinig opwindend' wil niet
zeggen dat anderen er niet opgewonden van zouden kunnen worden maar ik reken
mijn indruk toch als redelijk realistisch. Van Syntus een kleurencombinatie die de indruk wekt dat de
reclame nog niet af is. Daar kan Syntus niets aan doen natuurlijk maar het
reclame bureau zou toch beter rekening kunnen houden met de kleuren van het
busbedrijf zou ik zo zeggen.
Nog een kontje maar deze vond ik dusdanig
saai dat ik de foto niet bij de anderen heb geplaatst. Lage prijzen ok maar
kan Dirk daardoor de reclame niet wat meer uitstraling geven? Blijkbaar niet
dus.
Nog een grootgrutter maar die doet het iets
opvallender. Toch geloof ik niet dat het geel maken van een bus de beste
manier is want anders hadden er in de jaren zeventig en tachtig wel heel
veel Jumbobussen rondgereden! Conclusie: weinig opwindend.
Deze RET bus is een Mercedes Benz O530 Citaro
LE uit 2006.
Foto 6a-6b:
(graffiti)
Geen echte graffiti zoals bij foto 6b en 6c in de vorige busbrief maar een
kunstvorm die het midden houdt tussen Oosterse kunst en graffiti. Op deze
Veolia bus is reclame van Dralion te zien. De naam Dralion is een
samentrekking van Dragon (Draak) en Lion (Leeuw) en stelt symbolisch de
samensmelting van de oosterse en westerse wereld voor. Het is een show van
Cirque du Soleil die dateert uit 1999 en daarna op veel plaatsen in Europa
is opgevoerd. De Citaro is uit 2007. (zie aanvulling hieronder)
De 2e foto laat een close-up zien van de afbeelding. Dank voor de foto's aan
Harald Jans.
Een stevige discussie ontstond over de Citarobus. Uit mijn archief vond ik het
jaartal 2007 maar Theo van O. was het daar niet mee eens. Hij kende de bus
uit eigen ervaring en had ermee gereden vanaf 2003 dus ik moest mij vergist
hebben. Om het kort te houden: Theo had gelijk. Ik had het in dienst komen
in 2007 bij Veolia als bouwjaar gelezen maar deze bus is dus echt gebouwd in
2002 en begin 2003 in Utrecht Lage Weide in dienst gekomen. De bus bestaat
verder niet meer op Nederlandse bodem want de RDW kent het kenteken niet en
Harald Jans wist dat de bus naar het buitenland was verkocht. De andere
voormalige Brabantse Citaro's staan nu bij Evobus gereed als reservevloot
voor als niet alle nieuwe Qbuzz Citaro's voor Groningen/ Drenthe op tijd
geleverd zouden zijn!! Fijn om te weten, terwijl wij in Delft met
dieselbussen de stadsdienst rijden die vol zitten met storingen en er van
Veolia zijde geen materiaal geleverd kan worden. Nu weet ik waarom!!!
Foto 7a-7b-7c: (diversen)
Een schilderij op deze Amsterdamse stadsbus, de GVB 271.
Gewoon ter decoratie blijkbaar want ik kan er geen merk bij ontdekken. Op de
achterruit zou met een klein beetje viltstiftgraffiti het woordje bos
gewijzigd kunnen worden in bus maar dat is natuurlijk vandalisme en dat
willen we niet. Bedankt Olaf.
Bij Woonboulevard Cruquius in de
Haarlemmermeer schijnen ze last te hebben van muizen maar om dat nu zo in
het openbaar te laten zien, lijkt mij ook onder het hoofdstuk Negatieve
Reclame te vallen. Deze DAFSB220/Berkhof uit 1999 ziet er in ieder geval wel
speels uit op deze manier.
Wie is Margreet Bruijn? Even googelen dan
maar en ja hoor, gevonden. Margreet is de dochter van Cor Bruijn, de
schrijver van Sil de Strandjutter, en Margreet is beeldend kunstenaar en
illustreert en tekent kinderboeken. Op het
station van Haarlem staat deze 3102 op te roepen om kinderboeken te gaan
lezen. Leuk initiatief. En wie nou denkt dat deze Margreet een jonge meid is, heeft het mis want Margreet
is, op het moment van schrijven van deze brief, 93 jaar!!!
Deze foto van de 3102 was reden voor Erik
om te schrijven en een paar foto's mee te sturen.
Het achteraanzicht
van de 3102 is dus bekend maar nu een andere foto met het vooraanzicht. Daaronder zie je
de wagen zonder reclame als onderdeel van wat ik vermoed dat een Open Dag
moet zijn geweest aan de Vliet bij de stalling in Leidschendam. Leuk om te
merken dat een bepaald wagenparknummer opeens een complete geschiedenis ten
deel valt.
In het blauwe plaatje kun je nog iets meer
lezen over de schrijfster en deze speciale bus.
Foto 8a-8b-8c: (diversen 2)
Van Westnederland deze foto van de 8776 uit de collectie van
Olaf Horn. Heel even dacht ik aan een trolleybus omdat de tramleidingen
verdacht veel op het dak van de bus bevestigd lijken te zijn. Geen Fiat
Panda maar een Bus Panda uit 1981. Ik heb zelf ooit met de 8774 en de 8777
gereden maar onderstaande bus is aan mijn aandacht ontsnapt.
Van Hermes hier de 1729. Als je denkt dat het
hier gaat om een zonnestudio of een huidcrème dan heb je het volgens mij
helemaal mis. De afbeeldingen lijken op eetbare producten en misschien iets
met brood en vandaar de stap naar kadetjes en daarna vermoedelijk de billen.
Vergezocht? Geen idee. De Berkhof/Jonkheer bus uit 2003 heeft er geen last
van.
Nog een oude DAF met een reclame voor
Centraal Beheer. In die dagen ontspannen in een hangmat maar jaren later
een toonaangevend bedrijf op het gebied van de reclamespotjes van Even
Apeldoorn bellen.
Foto 8a-8b: (op de valreep gevonden)
Op de pagina van Marty Werkman zag ik net voordat ik de
busbrief zou versturen deze 2 foto's en die horen in deze busbrief thuis.
Met dank aan Alex Boskma voor foto 8b.
Foto 9a-9b: (muziek)
Tot slot lijkt op deze foto's de uitdrukking 'met de muziek
mee gaan' het meest op z'n plaats. Deze bus van Milot, is de oud GSM bus 9157
met kenteken BG-98-GD (GSM = N.V. Gelderse Streekvervoer Maatschappij) uit
1983. De bus heeft al wat meegemaakt want van GSM ging de wagen over naar de
ZO, naar de BBA (verhuur), Hermes (Tours en Reizen) en nu dus nog steeds in
vol ornaat.
Op de 2e foto zie je dezelfde bus maar dan in een ander
jasje.
Dat waren de laatste 2 foto's van deze
aflevering. Nu nog wat vaste rubrieken.
Uitsmijter(s):
Ook een soort reclame maar dan anders, het Bustaurant
ingestuurd door Willem B. "Van een kennis hoorde ik dat het een Leyland
Olympian is met gestuurde voorloopas. Het gaat om een Arriva Sightseeing bus
uit London die op eigen kracht naar Beverwijk gereden is door een paar
“zakenlui”. Daar heeft de bus een aantal
maanden gediend als restaurant en in die periode heb ik een interview
gehouden en deze foto’s gemaakt. Nadat het artikel in een blad geplaatst
was, heb ik een exemplaar afgegeven en als dank mocht ik de specialiteiten
van de Indiase kok proberen. Toen ik met tranen in de ogen afscheid nam, was
de eigenaar ook geroerd. Bij mij ging het meer om de (hete) kruiden die mij
nog een paar dagen zijn ”bijgebleven”.
Nog een 2e uitsmijter met vermoedelijk een toevallige
overeenkomst. Ik heb ze onafhankelijk van elkaar gevonden en bij het maken
van deze busbrief viel mij op dat ze iets gemeen hadden. Deze linksrijdende
bus rijdt blijkbaar in een risicogebied gezien de uitrusting van de
buschauffeur. Wie weet rijden wij binnenkort ook zo rond, met mondkap en
witte smetteloze handschoenen. Een desinfecterende spray en ontsmettende
doekjes zijn dan de werktuigen in plaats van stempel en strippenkaart.
SlimvanWim:
De informatie en
de toelichting die in deze rubriek staat beschreven is oorspronkelijk
gebaseerd op Windows XP maar werkt ook nog bij latere Windows versies.
Slim is de volgende tip niet te
noemen, wel sympathiek dus luidt deze keer eigenlijk de titel: SlimpathiekvanWim.
Wat is namelijk het geval? Ik neem
als voorbeeld het mailtje waarin ik de busbrief aankondig. Als mensen
mij daarop een reactie willen sturen dan doen ze dat door na het lezen
van de mail op 'Beantwoorden' te klikken. Niets aan de hand zou je
denken maar er worden daarna 2 zinnetjes getypt, de hartelijke groeten
gedaan en dan gaat dat mailtje het internet op door op 'Verzenden' te
klikken. Wat er dan gebeurt, is dat ik een antwoord in mijn mailbox
krijg dat alle vorige tekst bevat terwijl het antwoord zelf mogelijk
maar heel kort kan zijn. Nou en zul je denken? Dat is verspilling van
krachten want het bericht kost tijd om te verzenden ;-) en ten tweede
kost het ook weer flinke tijd voor de persoon die het krijgt om te
ontvangen..... Ten derde kan het gebeuren dat de mailbox van die persoon
overbelast raakt en dat andere mailtjes niet meer binnen kunnen komen.
Sommigen doen dat uit luiheid, jawel, want de juiste behandeling van een
antwoord, kost moeite. Anderen denken er niet bij na en weer anderen
hebben geen idee waar ik het over heb. Daarom een uitleg.
Als je een bericht beantwoordt, kun
je om correct te zijn ten opzichte van degene die het gaat ontvangen,
het beste alle ballast die niet ter zake doet, verwijderen. Zet de
muiscursor op de plek aan het begin van het gedeelte dat er niet toe
doet en sleep de cursor met ingedrukte linker muisknop naar beneden.
Alles zal donker worden en als je de muisknop loslaat onderaan het
mailtje of op de plek die je zelf kiest, kun je daarna op de
knop 'Delete' van je toetsenbord klikken en alle tekst of foto's die
niet teruggestuurd hoeven te worden in het antwoord, zijn verwijderd.
Een 2e slimpathieke kant van het
verwijderen van overbodige informatie is, dat je daarmee dus ook de
email adressen hebt verwijderd van degenen die vaak in het mailtje staan
maar wat degene die je dit bericht (door)stuurt niets aangaan. Een vorm
van privacy. Je kent de mailtjes wel die lijken te bestaan uit hele
stukken tekst van alle mensen die het doorsturen en weer doorsturen enz.
Aan het eind of het begin staat dan
in een paar woorden waar het allemaal over gaat maar intussen heb je een
mailtje dat maar groeit en groeit met van alles waar niemand iets aan
heeft. Probeer het eens, velen zullen je er dankbaar voor zijn.
BusBabbel:
"Het leven is een pijp kaneel, ieder zuigt en krijgt zijn
deel". Wie heeft die tekst niet ooit in zijn of haar leven ergens
gehoord? Misschien moet je daarvoor een bepaalde leeftijd hebben want ik
merk dat veel jonge mensen spreekwoorden en/of gezegdes niet of nauwelijks
kennen. Een groot gebrek aan kennis noem ik dat maar voor het gemak want het
is voor een doorsnee gesprek een aanwinst als de spreker de tekst een beetje
kan opleuken met toepasselijke vergelijkingen. Het begint al met de
uitdrukking 'een pijp kaneel', wat is dat dan? Kaneel is om te beginnen een
specerij en het wordt gebruikt als smaakmaker in zoete zaken zoals
appelmoes, snoep en likeur. Je koopt het als een hol stokje dus een soort
pijpje. De oorsprong van zulke uitdrukkingen ligt vaak in een grijs
verleden. Het zijn wijsheden die generaties lang van ouders op kinderen
overgedragen zijn en die dreigen nu in korte tijd door het gebruik
van turbotaal, straattaal en sms afkortingen te verdwijnen. Het is net als
met bedreigde dieren. Als we niet oppassen verarmen we daardoor, diersoorten
verdwijnen en zolang dat aaibare exemplaren betreft, zijn we snel van plan
te protesteren. Ik protesteer daarom hier tegen de vervlakking van de
aaibare zaken van onze taal omdat ik vind dat het zonde is dat iets dat zo
belangrijk is in ons leven, kleurrijke communicatie, langzaam verdwijnt en
plaats maakt voor krakkemikkige uitspraken! Voorbeelden van herkenbare
uitdrukkingen ten over. 'Dat komt voor de bakker en Dat klopt
als een bus' zijn waarschijnlijk wel bekende toppers en ook bij 'Dat sluit
als een bus' denkt niemand aan het openbaar vervoer, het betekent
natuurlijk 'De redenering klopt'. Maar 'Flink in de bus blazen' zal
minder bekend zijn vermoed ik maar dat wil zeggen 'Veel moeten betalen' dus
dat heeft misschien toch weer wel met het OV te maken...
Ik zet altijd zogenaamde wijsheden onderaan de busbrief maar
voor deze busbabbel heb ik er ook eentje bewaard die toepasselijk is op dit
onderwerp. Wat dacht je van: 'De man die een kooi met 7 leeuwen
binnengaat maakt indruk op iedereen behalve op een bestuurder van een
schoolbus.' (niet zelf verzonnen maar echt bestaand) Dit hoeft
nauwelijks uitleg denk ik en menig chauffeur op een buslijn langs een
scholengemeenschap weet wat daarmee bedoeld wordt. 'De bus komt er aan
want de weg ligt er al' is er eentje die weinig gebruikt wordt en lijkt
erg flauw maar de betekenis heeft meer diepgang dan je op het eerste gezicht
zou denken. Laat het maar eens tot je doordringen. ;-)
Ik heb natuurlijk gezocht op internet en in mijn naslagwerken
thuis maar veel uitdrukkingen met bus hebben te maken met de afkorting van
brievenbus en doen niet ter zake in deze babbel. Vandaar dat ik afsluit met
de wens dat als het regent in november, valt Kerstmis in december
(betekenis: een onzinnige bewering) Ook 'het vijfde wiel aan de wagen
zijn' slaat de plank mis want wij hebben er zes. 'Krakende wagens
lopen het langst' kennen we natuurlijk wel erg goed. En onze passagiers
weten wat het betekent als ze kiezen om na een half uur wachten toch maar
'met de benenwagen te gaan'. En als je na dit stukje tekst
hetzelfde denkt als ik dan betekent het dat je 'er geen lijn in kunt
ontdekken'. Neem dan mijn raad aan en probeer op verhaal te komen.
Hopelijk was deze busbabbel spekkie voor het bekkie.
Surftips:
Nostalgie vindt altijd
een vertrouwd plekje in de busbrieven. Op
http://www.iconenvandepost.nl/ vind je bekende, bijna
vergeten spullen van de PTT, KPN of TNT. Ik weet soms niet meer hoe iets
heet want zo weet je het en zo heet het weer anders. Ik word te oud voor
die onzin. Toch raad ik jullie aan je herinneringen te toetsen aan deze
pagina. Ga met je muis over de iconen en klik er op eentje. Ga daarna
gewoon verder in het aanzwellende woud van postherinneringen.
Klik op:
Grappig:
Kim, een studente, komt na een avondje stappen terug in het studentenhuis.
"En, hoe was jouw blind date?" vraagt haar kamergenootje. "Het was
verschrikkelijk!" zegt Kim, "hij kwam aanrijden in zo'n hele ouwe Rolls Royce
uit 1932!"
"Maar, dat is juist een onwijs dure auto," zegt haar vriendin "wat is
daar nou verschrikkelijk aan?"
Waarop Kim zegt: "Hij was de eerste eigenaar!"
Sint Nicolaas is in de Bijenkorf te Amsterdam. Alle kinderen die daar
aanwezig zijn mogen op schoot bij de Sint. Ze mogen vragen wat ze op 5
december voor een cadeau willen hebben. Na een tijdje is er een klein
jongetje aan de beurt. Nadat hij heeft plaatsgenomen bij Sint is het
eerste wat het jongetje zegt: "Sint, ik heb dezelfde naam als U."
"Zo", zegt Sint, "en wat wil Henk hebben op 5 december?"
Twee zestigers praten met elkaar over ouder worden. Zegt Jan: "Het
probleem bij vrouwen is dat ze weigeren te aanvaarden dat ze ouder
worden. Ze gebruiken allerlei trucjes om het te verbergen."
"Je hebt het bij het rechte eind," zegt Piet, "ik ken een middel om hen
te ontmaskeren. Als je wilt weten of je vrouw hardhorig wordt, ga dan op
tien meter van haar vandaan zitten en stel een vraag. Als ze niet
antwoordt, ga je op vijf meter afstand zitten en stel je de vraag
opnieuw, dan op twee meter en tenslotte op één meter."
Jan vindt het een schitterend idee en thuis gekomen neemt hij meteen de
proef op de som. Terwijl vrouwlief in de tuin de was ophangt, gaat hij
op een tiental meter van haar vandaan zitten en vraagt: "Schat , wat
eten we deze middag?"
Er komt geen antwoord. Hij verkleint de afstand met ongeveer de helft en
stelt de vraag opnieuw: "Schat , wat eten we deze middag?"
Er komt nog geen antwoord. Hij gaat weer dichterbij zitten en
vraagt: "Schat, wat eten we deze middag?"
Opnieuw geen antwoord. Hij begrijpt er helemaal niets van, gaat naast
haar staan en vraagt heel hard: "Schat, wat eten we deze middag?"
De vrouw draait zich om, kijkt hem geërgerd aan en antwoordt: "Voor de
vierde keer, kip met friet!"
Twee mannen Bob en Hans zijn lekker rustig aan het vissen en drinken een
biertje. Ineens en bijna fluisterend, om de vissen niet te laten
schrikken zegt Bob: "Ik denk dat ik ga scheiden van mijn vrouw, ze heeft
namelijk al bijna twee maanden niet tegen me gesproken".
Hans blijft rustig aan zijn biertje nippen en zegt na wat denkwerk: "Als
ik jou was zou ik daar nog maar even goed over nadenken, zo'n vrouw
krijg je nooit meer".
Ingezonden berichten:
Van Robin kreeg ik de opmerking dat hij een
reclamefoto miste en dat was de 'afgebroken' gelede bus maar die heb ik
eerder al in een aflevering van de busbrief geplaatst en wel in editie 24.
Van Philip hierbij nog wel de speciale
reclame die een mens in volledige verwarring kan brengen.....
Tot slot:
Allemaal bedankt voor het lezen want als je hier bent
terechtgekomen heb je de hele brief doorgekeken en dat waardeer ik ten
zeerste. Dank aan de fotografen van al het moois wat ik heb kunnen
publiceren. 2e levens spelen zich vaak af in het buitenland maar dat is
fifty-fifty want gelukkig blijven er nog genoeg 'oldtimers' in ons
eigen land. De volgende aflevering zal zich echter geheel afspelen op
het deel van de wereld waar wij niet wonen. Hoofdzakelijk Oost Europa en
het verdere oosten. Tot dan.
DE
SINTERKLAAS
BANK
Vriendelijke
groeten van Dirkklaas of SinterDirk.
Wijsheden:
Ingezonden: Het is simpel, als je het snapt. (Tenzin
Wangyal Rinpoche)
Nog een inzending: Echte mannen eten geen honing, die kauwen op de bijen.
Echt belangrijke mensen zijn mensen voor wie
belangrijk zijn niet belangrijk is. (H.De Dijn)
terug naar de