8 maart 2020

N i e u w s   i n   B u s b r i e f f o r m a a t 
____________________________________________                                                                                          
 
Verhalen en foto's
van en over
oude en nieuwe bussen
 
Inhoudsopgave:
Goud van Oud - John Oron - Abri's - Gedicht - NZH - Bustype - 2e leven - Geleed - HTM - Vraagje
Uitsmijters: Slecht weer - Car-na-val - Harry 5128
Busbioscoop: Haaglanden
Busbabbel: Vooruitgang

De 'winter' is voorbij, de schaatsen kunnen terug in het vet (als ze er al uitgehaald waren), de knoppen zwellen alweer dus de lente is in aantocht. Ik hoop oprecht dat niemand van de lezers van deze busbrief last heeft van een verdacht hoestje als je begrijpt wat ik bedoel.....De enige bussen die last hebben van hoesten zijn waarschijnlijk de bussen op de 2 eerste foto's. Zoiets hoorde er toen motorisch bij en niemand maakte zich druk om een rookpluim meer of minder.
In deze aflevering komen meerdere vragen aan de orde waarvan ik hoop dat er weer enkele lezers zijn die daar opheldering over kunnen doorsturen. Om te beginnen bij de eerste foto hieronder.


      
Goud van Oud:
Zoals gezegd, over deze bus kan ik geen informatie vinden. Zoals duidelijk leesbaar betreft het een autobus van garage H. van Kan. Via Google kom ik nergens terecht maar het kenteken P-16495 brengt mij bij het wagenpark van deze vervoerder. Het betreft een REO chassis wat op de radiator onmiskenbaar te lezen valt. De carrosserie is van den Oudsten & Domburg. De beroemde busbouwer werd opgericht in 1926 maar ging pas in 1945 solo door zonder Domburg en moest helaas sluiten in 2001. De bus op de foto had in het wagenpark nummer 8 en is gebouwd in 1930. Tijdens de 2e wereldoorlog werd de bus in 1941 'gevorderd' door de bezetter en is daarna niet meer teruggezien in het OV. Van Kan (opgericht in 1924) was actief in Zuid-Limburg en vanaf 1938 werd er samengewerkt met nog een particuliere vervoerder onder de naam IAO (NV Internationale Autobus-Onderneming). Om na diverse naamswijzigingen in 1986 op te gaan in de VSL (Verenigd Streekvervoer Limburg).
De chauffeur had blijkbaar nog geen pet op in die tijd maar hij droeg een hoed, wel chique natuurlijk. Opvallend zijn o.a. de richtingaanwijzers die in een primitief aandoende houder zitten en toen nog bestonden uit verlichte pijlen die uitklapten. Ook de ruitenwisser (enkelvoud) mag er zijn......al met al een sfeervolle foto die in deze rubriek zeer toepasselijk is.

Aanvulling van Kees van B.
Deze foto toont de REO met zijn oorspronkelijke carrosserie, bouwjaar 1930. Wie die bouwer was weet ik niet. Vermoedelijk De Bruijn uit Maastricht of Van WelL & Goerke uit Heerlen.
In 1936 kreeg deze REO een nieuwe carrosserie en die was van Den Oudsten - Domburg. Hij kreeg toen ook een nieuwe motor, een M.A.N.

Een foto uit een blad waarvan ik de herkomst niet weet, als 2e in dit hoofdstuk. Een zeer opvallende foto zou ik zeggen. Chauffeurs zonder hoed maar met pet in 1926 (!) bij 2 wagens uit het wagenpark van wat toen nog een particuliere vervoerder was maar de tekst geeft aan dat het einde van die particulier was aangebroken met doodskoppen als protest. Er werd daarna vanaf 1927 gereden onder de naam HTM. De vaste route van deze lijn 2 ging van de Gedempte Burgwal naar de Stuwstraat in de Noordpolder (nu Molenwijk).

Aanvulling van Kees van B.
Een bijzonder mooi plaatje van een van de Haagse particuliere stadsdiensten die het veld moest ruimen voor de HTM.
De ondernemer van deze dienst was de Hagenaar Arjen Groeneveld. Hij was al in 1923 met deze dienst begonnen en had 3 van deze Fordjes.


       
van John Oron:

John heeft een carrière switch gemaakt en speelt nu al enige tijd in het Arriva elftal zal ik maar zeggen. Zijn werkzaamheden als instructeur zijn gebleven, alleen het uniform is gewijzigd. Al zijn informatie en foto's uit de Connexxion tijd heb ik in mappen staan en dat zal in deze rubriek nog regelmatig opduiken evenals mogelijk interessante zaken waar hij nu mee te maken heeft of krijgt. Alles natuurlijk heel discreet.
In deze brief heb ik foto's gebruikt die John mij stuurde van de A330, een bus ontwikkeld door het Belgische van Hool. Ik kan hier wel van alles schrijven over deze ontwikkeling maar ik geef in dit geval liever een aantal linken waarmee de nieuwsgierigheid voldoende bevredigd worden. B.v. de pagina van Wikipedia over de A330 en de pagina 'Anders bekeken' over de aanschaf van 50 waterstofbussen.
Een leuke extra 3e foto betreft een bedrijfstekening met een schematisch overzicht van dit type bus.


       
Haltes en Abri's:
Dit is een haltebord met veel nostalgische waarde. Ooit onderdeel van de NZH, later de ZWN Groep en daarna Connexxion was deze halte een plek waar veel chauffeurs hun dienst begonnen of eindigden. Lijn 39 was jarenlang vanzelfsprekend maar bij Connexxion werd lijn 39 afgevoerd en 'geknipt' vervangen door lijn 46 en lijn 49 onder de nieuwe vervoerder Veolia. Intussen alweer allemaal passé en ik zal hier niet verder uitwijden wat er de laatste 10 jaar allemaal veranderd is. In ieder geval verdween de garage Leidschendam in de tijd dat Arriva hier de dienst uit ging maken en de chauffeurs werden overgeplaatst naar de vestiging Leiden. Tegenwoordig springen er kinderen op trampolines waar ooit de bussen gestald waren, "het kan verkeren" zei ooit iemand en als je me niet gelooft, kijk dan op deze link.

Vaak heb ik hier uitzinnig uitgedoste abri's of zeer primitieve uitvoeringen maar deze keer wilde ik eens een 'normale' versie laten zien. Althans wat wij vroeger normaal vonden want deze is natuurlijk niet vandalisme bestendig maar wel een stuk vriendelijker en comfortabeler dan tegenwoordig. Deze foto is van de halte Raadhuislaan in Maarn die ik in 2017 van Henny T. kreeg. Je stond in ieder geval droog en uit de wind en dat kun je van de huidige generatie abri's niet altijd zeggen.


      

Arjen Boswijk stuurde mij een aantal gedichten waarvan in busbrief 143 de eerste geplaatst is. Deze keer dus alweer zijn 13e poëtische inzending.

Deze keer een ontboezeming van Arjen in de bus naar Ede waar hij over de schilder 'ven Goh' hoorde vertellen.


      
100 Jaar NZH - 50 jaar busvervoer:
In de serie tekeningen van de NZH zijn we aangekomen in de jaren 60-66 en waren de bolramers grotendeels geschiedenis en kwam er een heuse Leidse stadsdienst en een tour afdeling. Nog geen DAF in beeld maar dat komt vast in de volgende busbrief aan de beurt. Klik op de tekening voor een grotere versie.


      
Bustype:
Ik heb ooit een aardige serie foto's gekregen met 12 bustypes als onderwerp met wat technische specificaties erbij. Voor de liefhebber is het met wat zoeken op internet eenvoudig te vinden maar voor de lezer die dat niet gaat doen, heb ik de komende busbrieven steeds één type in beeld. De zesde bus in deze serie is de MAN A21 Lion's City gasbus. DAF verloor in 1998 terrein en MAN stapte in de ruimte die openviel met een hele reeks bussen in de A-serie waarvan hieronder dus de A21 versie. Voor een overzicht daarvan verwijs ik graag naar Wikipedia waar een prima lijst te bekijken valt. Dit type heeft een voor mij bekende herinnering omdat ik een kleine 10 jaar bij Veolia/Connexxion met dit type bus heb mogen werken. In het volgende hoofdstuk '2e leven' komt er ook een wagen van dit type aan de orde.


      
2e leven:
Onlangs ontmoette ik René L. en die vertelde dat hij een foto had gemaakt van een oude bekende van mij. Bij de start van Veolia in Haaglanden werd namelijk een serie dieselbussen aangeleverd om de stadsdienst Delft enige tijd te rijden. Haaglanden was namelijk een zogenaamde gas concessie geworden maar de gasbussen konden niet zonder schade over de bruggetjes in de Delftse binnenstad en niet door de tunnel onder de A13 dus bleven daar dieselbussen rijden. Nou dat hebben we geweten. In tegenstelling tot de nieuwe gasbussen kwamen er dieselrestanten die aan het eind van hun officiële leven niet optimaal onderhouden bleken te zijn. Ik geef het maar een beetje vriendelijk weer. In de serie van Hool 168 t/m 174 zijn volgens mij in de tijd bij Veolia Haaglanden praktisch alle rubber slangen van alle systemen vervangen. Als ze reden waren het prima wagens maar dat rijden bleek vaak een te zware opgave......Na jaren tobben werden ze vervangen door andere diesels maar eigenlijk kwamen we daarmee van de regen in de drup. Uiteindelijk zijn er in die 9 jaar ruim 21 verschillende diesels in actie gekomen. Dat zegt genoeg denk ik. Toch vond ik het een leuk bericht dat de 172 blijkbaar in België nog steeds actief blijkt te zijn maar ja wat wil je als er zoveel vervangen is in de periode daarvoor.

De handel in bussen floreert uitbundig terwijl ik altijd dacht dat door al die techniek en computergestuurde zaken, zo'n bus voor doorverkoop ongeschikt zou blijken te zijn. Het zijn nou eenmaal geen DAF-den Oudsten MB200 wagens. Soms duikt er een foto op via een hobby fotograaf. Bij deze occasions dealer van personenauto's stond opeens deze VDL-Berkhof bus uit 2008. Het is de 3187 van Connexxion geweest. Verdere informatie ontbreekt. Op de webpagina van S.Cars staat ook geen bus te koop en dat blijkt te kloppen want deze bus behoort niet tot de handelsvoorraad van het autobedrijf, maar bij een uitzendbureau dat hiervoor een touringcar van een Germaanse handbalvereniging in gebruik gehad. (Bedankt Ed B.)

In het intro van deze brief gaf ik aan een paar vragen te hebben. Hieronder staat er eentje. Deze bus staat op Schiermonnikoog en doet dienst als een soort contactcentrum in de vrije natuur voor het project 'Atelier Schier' zoals de lijnfilm ook aangeeft. Helaas ontbreekt het kenteken waardoor het voor mij lastig is om te achterhalen met welke bus we hier te maken hebben. Het is ongetwijfeld een gewezen stadsbus maar dan houdt de informatie op. Wie het weet mag het zeggen en dat deed Ferdinand van S. dan ook met deze link, waarvoor mijn dank. We zien hier de DAF-Hainje, het is de ex GVU 44.
De 2e foto is van deze bus in GVU dienst in december 2006 in Vleuten bij de halte Rivierkom.

Van Leo B. komt de volgende informatie:
De afgelopen dagen was ik op Schier. De bus uit je laatste busbrief had ik al vaker op het strand gezien maar nu kwam ik hem tegen in het bos, op dezelfde plek denk ik waar de foto die jij hebt geplaatst is genomen.
Een paar foto's gemaakt, het wagenparknr. was door de weerspiegeling niet te fotograferen, maar wél te lezen......inderdaad 44!! Deze bus was in 2003 nog in dienst.

In 2003 is er een sticker geplakt in verband met een limerick award. De tekst is als volgt:

"Er was eens een man in Rijnsweerd.
Die riep door de bus 'k zit verkeerd!
Hij begon zelfs te huilen,
ik wil niet naar Zuilen!
Toen is de chauffeur maar gekeerd."


Aan het sleepoog op het dashboard te zien dacht ik dat de motor er uitgehaald zou zijn. 's Middags met de "Hotel van der Werff" bus naar de veerboot gebracht. De chauffeur van die wagen wist inderdaad dat de motor en de versnellingsbak eruit zijn gehaald want anders mocht 'ie het strand niet meer op.

En hier dan de bus die ik noemde in het hoofdstuk '2e leven'. Een MAN A21 Lion's City uit het vroegere wagenpark van Haaglanden maar nu dus actief in Armenië, om precies te zijn in Yerevan (zie plattegrond). Oud-collega Ed B. stuurde deze foto en ik heb het eens goed bekeken. De chauffeur poseert gewillig en de bus ziet er pico bello uit. Wat direct opvalt is het logo van Connexxion terwijl ik toch het gevoel heb dat Armenië niet echt tot de core business van dit bedrijf hoort. Ligt dat aan mij of heb ik iets gemist? De filmkast lijkt in storing te staan maar Ed tipte mij dat dit gewoon Armeens was. Ik heb via Google translate een poging gewaagd om te achterhalen wat er staat maar helaas. Het blijft een vraag evenals met welk oorspronkelijk busnummer we hier te maken hebben maar gelukkig kreeg ik uit zeer betrouwbare bron (Erik Kanters) al direct bericht dat het de 6699 betreft (met extra foto, oprijdend naar het tijdelijke busstation van Delft van jaren geleden).

foto: Hugo Richter


       
Deze gelede bus heeft het opschrift 'shuttle bus' iets te letterlijk genomen denk ik. Oorspronkelijk een MAN bus van Veolia Limburg uit 2010 met wagenparknummer 6759. Toen Limburg 'in handen viel' van Arriva kwam die naam uiteraard in beeld. De rit die op deze foto in de problemen kwam was een pendelrit ten behoeve van een festival bij Breda, namelijk Dream Village. TCR had 2 van deze gelede bussen, buiten deze 6759 reed ook de 6760. In september 2017 waren alle bermen door hevige regenval een beetje sponzig geworden en dat merkte de chauffeur van deze pendelbus rijdend in Bavel op de Bolbergseweg. Bij het uitwijken ging dat mis en gleed de bus uit de bocht. Alle aanwezige passagiers kwamen gelukkig met de schrik vrij en de bus bleef zowaar ook schadevrij.

Eerst wilde ik deze foto in rubriek 'Uitsmijters' plaatsen maar toen ik de foto van de weggezakte bus hierboven gebruikte dacht ik aan dit voertuig en leek het mij toepasselijk om de foto hier te plaatsen. Ik ga ervan uit dat we hier een 'bus' zien uitgerust als calamiteitenvoertuig. En dan niet een eenvoudige calamiteit maar een gebeurtenis waarbij grof geschut nodig is gezien lopen van mitrailleurs die naar buiten steken en de geschutskoepels op het dak.....dus geen tourbus, shuttlebus of partybus maar een zwaargewicht uit een (gokje) Oost-Europees land. Achter het schild waar met grote cijfers 02 op staat zit ongetwijfeld de 'harmonica' zodat ook die zwakke plek afgeschermd is.


        
De rechterbus op deze foto, een DAF-den Oudsten B96, was ooit de 131 van de HTM uit 1999 en handelt blijkbaar nu in asperges.....Na de OV periode bij de HTM kwam de bus in handen van Vreugde Tours in Maasdijk en weer later stroomde de bus door naar Kwibus, een bedrijf uit Wateringen met o.a. de bekende partybussen.
Ernaast staat een bus van Thijssen tours uit Geulle maar dat is oorspronkelijk een wagen uit de NZH tijd, de 5128. Het is een DAF-den Oudsten SB220 uit 1989. In 1994 ging de bus over naar Westnederland, ZWN Group en in 2007 ging de bus van Connexxion naar Thijssen. Een bus met vele omzwervingen dus en ik heb nog niet eens alle namen opgeschreven waar deze bus ingeschreven heeft gestaan. Deze foto is gemaakt toen het HaagsBusMuseum de HTM 131 ruilde tegen de NZH 5128. Deze 5128 moet t.z.t. weer een museumbus worden en dus zal het omzwerven ophouden. (zie ook de museumpagina)

Wat de 5128 extra interessant maakt in deze busbrief heeft te maken met een foto verderop in deze brief. Let maar op bij de 'Uitsmijters'.

Altijd leuk om dit soort foto's te zien. 3 generaties HTM bussen naast elkaar bij een presentatie van de linker (elektrische) bus, de VDL Citea 2002 bestemd voor lijn 28 zoals trouwens op alle drie de bussen te zien is. De beide oldtimers zijn in beheer bij het Haags Busmuseum. De bekende rode bus is de 319, een DAF-Hainje uit 1977 en de geel-groene wagen is de 327, een Kromhout-Verheul uit 1958.


       Heeft iemand een antwoord, stuur het naar kameleon@ziggo.nl

Een nieuwe vraag:
Onlangs kreeg deze foto's toegestuurd waarop ik toch echt een voormalige OV bus dacht te zien. Spitten, zoeken, googelen hielp niets. Via het kenteken kwam ik erachter dat het een Leyland den Oudsten LOK 10 meter wagen uit 1976 betreft met APK tot 16-05-2020. De laatste eigenaar heeft de bus op naam gezet op 24-4-2016. Dit moet een Nederlandse stadsbus zijn geweest maar waarom kan ik dat nergens vinden???
Wat ik wel even wil zeggen is dat de bus er voor een leeftijd van bijna 45 jaar prachtig uitziet, van buiten maar zeker ook van binnen, een camper om trots op te zijn. Maar nu dus nog even het oorspronkelijke OV-bedrijf. Wie oh wie lost dit op?

Het duurde niet lang of een andere betrouwbare bron (Jeroen Mastenbroek) kwam met de oplossing. Deze bus heeft ooit een nieuw kenteken gekregen waardoor het opsporen door mij niet lukte maar gelukkig zijn er hulptroepen. Het gaat hier inderdaad over een bus uit 1976 te weten de DVM 56, later DVM-NWH, waarvan het kenteken 78-90-RB was en het landelijke wagenparknummer 5683. In 1992 begon deze bus aan een 2e leven via verschillende particulieren, o.a. Blankers in Terneuzen, Kool in Everdingen (nieuwe kenteken). Van de 56 heb ik geen foto kunnen vinden maar wel van de 57 (een foto van Olaf Horn, gemaakt bij station Emmen) en die heb ik bijgevoegd zodat de originele uitvoering van de 56 te zien is.

         

         


      
Uitsmijter(s):
Bij deze foto stromen (woordspeling) de grappen vanzelf uit de pen. Ik schrijf zelf niet veel bijdehante opmerkingen op maar laat het aan jullie over. Ik ga uit van een Engels landschap en ik weet dat het een stoïcijns volk is maar dit slaat natuurlijk alles. De rust en onbewogenheid van deze man is bewonderenswaardig. Ik hoop wel dat de bus een beetje op tijd rijdt. Of moet ik 'vaart' zeggen?
 
Ik gok als locatie op India of Pakistan voor deze foto. De chauffeur reed mogelijk een verkeerde omleiding (....) of wilde achteruit straatje keren maar het blijft knap om zo te halteren. Al die mensen moeten nu wachten op de volgende bus. Altijd vervelend. Ik noem de foto daarom maar car-na-val.
 

Tot slot een foto waarop we zien dat er een bus vernoemd is geworden. Jawel, chauffeur Harry Laming viel de eer te beurt. Hij ging met pensioen na pakweg 45 jaar achter het stuur en werd op die dag verrast met deze gebeurtenis. Het betreft een Mercedes Citaro met nummer 5128 dus kijk goed rond in Haaglanden en als je de bus tegenkomt weet je nu de reden en wil je meer zien van deze dag dan verwijs ik naar deze link.
En zoals ik al een paar foto's terug schreef kwam ik er toevallig achter dat we hier te maken hebben met 2 bussen met het nummer 5128.


       
Busbabbel:
Als het in het OV tegenzit blijft er toch altijd een vooruitgang aanwezig. Tenminste als je de klemtoon op de juiste lettergreep legt. Het is natuurlijk mogelijk om dit te bestrijden door te roepen dat we ook een achteruitgang kennen en dat is nou precies het verschil tussen een optimist en een pessimist. Persoonlijk zit ik daar zo'n beetje tussenin en daarbij betitel ik mezelf als realist. De vooruitgang kenmerkt zich door elektrische bussen met lage vloeren, allerlei bekrachtigingen, airco, wifi en nog veel veel meer. Bekijk je het minder opgewekt dan moet je constateren dat de kapitein op het schip weinig kan betekenen bij storingen. Al die elektronica leeft zijn eigen leven en maakt de dienst uit. Gaat er een lampje aan dan is er iets aan de hand maar wat dat dan is, kan slechts uitgezocht worden door er een computer op aan te sluiten. De chauffeur heeft (nog wel) een stuur in handen maar de touwtjes zijn in handen van de bus, die bepaalt wat er gebeurt. Wat ben ik dan blij dat ik met wat minder comfort onder mijn kont het grootste deel van mijn carrière heb moeten werken. Uiteraard waren ook problemen die alleen door een monteur opgelost konden worden maar je kreeg je bus 9 van de 10 keer wel in de garage waarna het herstel kon beginnen. Tegenwoordig gaat dat allemaal iets minder makkelijk waardoor takel en sleepbedrijven zich naar hartenlust kunnen botvieren. Afslepen was vroeger een zeldzaamheid vergeleken met de huidige tijd. Vooruitgang? Ja natuurlijk, de bussen zijn veel stiller dan vroeger maar dat is geen winst want tegenwoordig zit iedereen met oortjes in dus horen ze toch niets. Betalen is een stuk makkelijker? Dat wel, als de apparatuur er zin in heeft. Nee, niet verzuren nu, vroeger was echt niet alles beter dat weet ik ook wel. Vroeger is een herinnering en herinneringen zijn niet heel betrouwbaar want zij worden ingekleurd met stukjes geheugen dat ons van pas komt. Willen we genieten dan denken we terug aan de leuke tijd maar willen we zeuren dan herinneren we ons opeens allerlei ellende. Is daar wat aan te doen? Ja hoor, gewoon realist worden. Maar dan zou ik de busbrief wel kunnen stoppen want die draait nou eenmaal voor het grootste gedeelte op herinneringen? Dat doe ik dan ook niet maar soms is het wel prettig om je te realiseren hoe de mens in elkaar zit. De toekomst begint nu en het verleden is daarmee ook weer iets rijker. Over pakweg 30 jaar is de huidige tijd nostalgie geworden, als ik dat eens mocht meemaken. In 2050 verhalen horen over vroeger. Ach, niets verwonderlijker dan de mens en dat is elke dag merkbaar, zeker de laatste tijd. Ik wens ieder een virusvrije vooruitgang zonder achteruitgang.


     
Busbios(coop) film(pje):
 
In de bioscoop deze keer een filmpje vol recente geschiedenis waar ik zelf deel van uitgemaakt heb. Met vele bustypes in beeld en een tijdelijk Delfts busstation waar het beter manoeuvreren was dan op het huidige moderne busstation maar ook dat is vooruitgang.....;-)

 


       
      
“Vertel eens An, jij bent toch getrouwd met een archeoloog? Is dat niet saai?”


“Helemaal niet zelfs! Hoe ouder ik word, hoe interessanter hij me vindt!”
 


Een man vertelt de dokter dat hij zich wil laten steriliseren.
"Dat is een behoorlijke ingreep", zegt de dokter.
"Heeft u daar uitgebreid met uw vrouw over gesproken?"
"Ja hoor", zegt de man, "ze is het er helemaal mee eens."
"En uw kinderen?" vraagt de dokter, "staan die er ook achter?"
"Ja hoor," zegt de man, "die ook.
Ze hebben erover gestemd: 17 zijn ervoor en maar 3 zijn tegen."

 

Afpersing.
Een vrouw heeft haar minnaar op bezoek, terwijl haar man werken is.
Zonder dat ze het weet, zit haar zoontje van 9 jaar verborgen in de kast.
Plots komt haar echtgenoot onverwacht thuis,
zodat de minnaar snel in de kast kruipt waar de jongen al verborgen zit.
De kleine jongen zegt :"Het is hier donker."
De man zegt : "Dat is het zeker!"
De jongen : "Ik heb een voetbal."
De man : "Da's fijn jongen"
Jongen: "Wil je hem kopen?"
Man : "Nee, bedankt."
Jongen : "Mijn papa staat voor de kast."
Man : "OK, hoeveel?"
Jongen : "250 Euro!"
Man : "OK!"


   

Tot slot:
Hopelijk zijn er kansen dat ik een paar antwoorden mag ontvangen op vragen uit deze busbrief. Laat ik eens een beetje optimisme toelaten.
En ik werd verwend want ik kreeg meerdere reactie met antwoorden. Waarvoor mijn hartelijke dank. Extra leuk was de constatering van Dick van der Goot want die was zo opmerkzaam om te zien dat er iets speciaals in deze brief geslopen is en wel de cijfers 1 5 8 want deze cijfers komen op meerdere plaatsen terug in o.a. de 2 bussen met het nummer 5128 in de rubriek 'HTM' en 'Uitsmijters'.
In ieder geval bedankt voor het lezen van deze brief en hopelijk tot de volgende.

Hartelijke groeten en

           
Wim Koeleman (kameleon@ziggo.nl)
     

Wijsheden:
      


Computers: De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel.

Een computer kan in twee seconden zoveel fouten maken als twintig man in twintig jaar.(Anthony Horowitz)

Computers zijn net vrouwen, je snapt er soms niets van, gelukkig kun je ze wel uitzetten
 

terug naar de