27 juni 2010

N i e u w s   i n   B u s b r i e f f o r m a a t   <++++>
_______________________________________________________________________                                                                                                 

______ Onderwerp: Nummer 100, Nooit Gedacht  ______________
   
 Verhalen over oude en nieuwe bussen

 
En dan is het dus zover. Nummer 100. Hier past op de eerste plaats mijn dank aan iedereen die de busbrief leest en zeker ook iedereen die mij regelmatig complimenteert en voorziet van informatie. Er staat niet voor niets hierboven bij het verkeersbord een onderbord met het woordje 'SAMEN' erop.
Al eerder heb ik er woorden aan gewijd maar toen ik op 30 mei 2005 de eerste primitieve poging deed om met een busbrief mijn herinneringen onder de aandacht van nieuwe collega's te brengen, kon ik niet vermoeden dat ik in een latere vorm zoveel lezers zou mogen ontvangen zelfs enkele in het buitenland.
 

In deze aflevering vier ik jubileum op een gepaste wijze. Geen 4 foto's zoals in de eerste brieven vaak gebeurde, geen 37 foto's zoals in busbrief 99 maar............100 foto's verdeeld in 10 delen van 10 foto's. Busfoto's in het wilde weg gekozen maar met slechts 1 doel: in de filmkast moesten 100 lijnummers te zien zijn in volgorde van lijn 1 tot lijn 100. Het was monnikenwerk dat geef ik toe maar het is gelukt. Zet een pot koffie, pak een luie stoel en zet radio en televisie uit. Veel kijk en leesplezier.
Foto 1 - 10:
Over tot de orde van de dag. Er volgen dus heel veel foto's en door dit enorme aanbod zijn enkele extra's gesneuveld maar dat is eigenlijk wel zoals het hoort want de busbrief is gestart als informatie over vroegere bussen voor de collega's die meer wilden weten over de wagenparken van weleer en het is dan ook terecht dat deze 100e brief uit slechts busfoto's en businfo bestaat.
De andere items zullen later wel weer in beeld komen bij nieuwe edities zodat ook minder fanatieke lezers van deze brieven aan hun trekken blijven komen. De indeling van deze brief is iets gewijzigd en zoals gezegd, uitgebreid. De kwaliteit is soms niet denderend te noemen maar ik heb lang gezocht naar foto's die ik nodig had om 100 bussen te vinden met lijnummers van lijn 1 tot en met lijn 100. Ik wilde er ook nog eens een zo gevarieerd mogelijk aanbod van maken zodat er stadswagens, streekwagens en andere tussenvormen van allerlei bedrijven in opgenomen konden worden. Het is niet volmaakt, maar wat is dat wel? Er zullen bedrijven ontbreken maar dat is onopzettelijk en had natuurlijk te maken met het vinden van bussen met de juiste lijnnummers. Er is wel veel variatie in leeftijd, jaartal en kleur. Soms moest ik een uitstapje naar het buitenland maken omdat het lijnnummer dat ik nodig had, niet te vinden was maar dat is gelukkig heel beperkt gebleven.
De toelichting is eenvoudig en soms ontbreken de juiste gegevens maar haast altijd is de getoonde bus te achterhalen geweest. Ook waren niet alle fotografen te achterhalen maar hopelijk wordt mij het lenen van deze foto's vergeven. Goed, daar gaan we dan in groepjes van 10.
           
Lijn/foto 1 is de 8808 in Zwolle van Connexxion  -  Lijn/foto 2 is een DAF van de GADO uit de collectie van Piet Bakker.
           
Lijn/foto 3 is duidelijk een bus van Arriva, de 224 een gelede Mercedes uit 2004
Lijn/foto 4 is een wagen van het GVB.
           
Op lijn/foto 5 staat een Volvo van Olau
en op lijn/foto 6 zie je de 2024 van Westnederland op weg naar Leiden (foto Alex Boskma)
           
Lijn/foto 7 heel modern, de 3840 een Volvo van Veolia uit 2006
Lijn/foto 8 laat een Mercedes stadsbus(je) zien uit Dordrecht
           
Lijn/foto 9 met een stukje geschiedenis, de 7330 van de ZWN (oorspronkelijk de SW=Streekvervoer Walcheren) uit 1963, een Leyland/van Hool.
Lijn/foto 10 mag er ook zijn, de GADO met de 6651, een DAF/Den Oudsten ook uit 1963. Deze bus reed vanaf 1971 in het geel.

Foto 10 - 20:
De 2e groep van 10.
         
Lijn/foto 11 een gelede Mercedes van Arriva, de 160
Lijn/foto 12 is de dubbelgelede 919 van het GVU, een van Hool uit 2003.
         
Lijn/foto 13 en 14 zijn beide van de HTM en uit dezelfde serie uit 1998 en reden allebei ook voor de SVD (stadsvervoer Dordrecht) toen de HTM dat in 2001 overgenomen had als dochter. Dit veranderde weer in 2007 want toen ging Arriva in Dordrecht rijden.
         
Terug in de tijd met lijn/foto 15, in de stalling bij de voorloper van de FRAM in 1939 de NOF - Noord-Oost-Friesche Autobusonderneming N.V. Een DAF-Hainje uit 1959 met wagenparknummer 6502.
Lijn/foto 16 eveneens van de FRAM en dat betreft de 4696 uit 1958, een Leyland/Werkspoor. (foto Piet Bakker)
         
Lijn/foto 17 staat hier Buiten Dienst bij de HTM, de 551 AEC Verheul uit 1969 bij garage Dynamostraat.
Ook een stadswagen op lijn/foto 18 maar dan niet even lager met het wagenparknummer namelijk de 531 van het GVB.
         
Bij lijn/foto 9 ging er al een bus naar Goes en nu bij lijn/foto 19 ook maar nu de 7329 dus ook van de ZWN/SW uit de collectie van Piet Bakker.
En lijn/foto 20 is een broertje van foto 16 ook uit de collectie van Piet Bakker

Foto 21 - 30:
Zo zijn we alweer 20 foto's verder en volgen er weer 10.
         
Hermes is te zien bij lijn/foto 21. Een DAF SB220 B89 Alliance uit 1994 en deze bus reed als Interliner tot 2003.
Lijn/foto 22 weer een stadsbus van het GVB. (geen gegevens).
         
Dan nu 3 HTM-bussen achter elkaar. Lijn/foto 23, bus 329 staat hier in 1978 op het Deltaplein in Kijkduin.
Meer van nu is de DAF/den Oudsten B96, wagen 152 uit 1999 op lijn/foto 24.
         
En de derde HTM-bus in dit rijtje is een gelede bus, de 916 op lijn/foto 25. Een DAF/Den Oudsten B93 uit 1997 op de foto in 2002.
Dan volgt er een smokkelnummer want lijn 26 kon ik zo gauw niet vinden maar ik kwam wel deze tegen als lijn/foto 26 met een sticker van Connexxion boven de linker koplamp. Deze bus rijdt nu voor de NVLS waarbij LS voor Luchthaven Schiphol staat. Deze DAF SB220 van Hainje heeft ook nog voor NZH-Travel gereden.
         
Dan nu lijn/foto 27. Ook Syntus komt aan bod, een gelede Volvo gefotografeerd door Shandro van Amersfoort.
En weer moet ik een smokkelfoto gebruiken om lijn/foto 28 in te vullen, een Engelse bus.
         
Tot slot van deze 10 bussen 1 maal Rotterdam, de RET en 1 maal GVU. Lijn/foto 29 is de 57 van het GVU en lijn/foto 30 is van de 526 op het Centraal Station van Rotterdam op weg naar het Hofplein. 

Foto 31 - 40:
Als je denkt dat de rest mij teveel werd, vergis je je want hier komen er weer 10.
         
Op lijn/foto 31 weer de FRAM uit de collectie van Piet Bakker. Piet moet geweten hebben dat ik dit ooit zou gaan doen want ik kon een heleboel lijnnummers in zijn verzameling vinden. Hier de Leyland 7461 ooit van de NTM, een van de voorlopers van de FRAM.
Dan lijn/foto 32, op weg naar Turnhout kan dit natuurlijk alleen maar de BBA zijn. Bus 925, een Verheul uit 1962 die in 1970 naar de sloop is gegaan.
        
Als je in deze busbrief FRAM zegt, kom je bijna altijd bij Piet Bakker uit. Ooit heeft hij een serie dia's geschoten waarbij de FRAM flink in de belangstelling stond. Hier lijn/foto 33 met bestemming Sneek. Een echte DAF MB200, de eerste in deze busbrief.
Nogmaals Piet met een lijn/foto 34 maar dan van Westnederland. Het kenteken kan ik niet ontcijferen dus moet deze wagen anoniem door het leven verder.
         
Lijn/foto 35 betreft een RET-bus op weg naar Heijplaat. Het zou de 704 kunnen zijn. De foto is uit de collectie van Barten.
De GADO staat op lijn/foto 36 tijdens de zomer van ?? Geen identificatie mogelijk helaas.
         
Een fijne serie unieke bussen voor Nederland, al zijn de meningen daarover uiteraard verdeeld tenminste wat het woordje 'fijne' betreft. Caetano 8265 zo te zien op busstation Leyenburg in Den Haag op weg naar Delft Station als lijn/foto 37.
Bestemming Crooswijk op lijn/foto 38 is een groen-witte bus van de RET.
         
Centraal Nederland oftewel de CN hebben we nog niet gehad maar dankzij Piet Bakker heb ik hier foto/lijn 39 op weg naar Hilversum. De tijd van de bolramers.
En ook de O405 hebben we nog niet in beeld gehad in dit overzicht maar hier dan een exemplaar als lijn/foto 40.

Foto 41 - 50:
De eerste helft van de 100 gaan we besluiten met weer 10 bussen uit alle windstreken en leeftijden.
 
            
Om te beginnen in deze serie de foto van lijn/foto 41. Een bus van de BBA.
Daarnaast een MB200 met wagenparknummer 9637 als lijn/foto 42. Een wagen van de NZH overgegaan naar WN en toen ZWN. Een bus uit 1984.
           
Hermes hebben we al eerder gezien in deze serie maar nog niet met een Ambassador. Op lijn/foto 43 een VDLbus Berkhof uit 2003.
Links daarvan, rechts voor de kijker (?) zien we een lagevloerbus van het GVB op lijn/foto 44.
           
Zoek de verschillen tussen deze 2 foto's.....Als lijn/foto 45 zien we een Leyland met nummer 828.
Lijn/foto 46 presenteert de 9638, een MB200 van de NZH uit 1984
           
Ook hier enige smokkel toegepast want het lijnnummer is een ietsje uit zijn verband net als de rest van de bus. Lijn/foto 47 is dus een sloopbus uit de Midnetvloot. Het is de 9234 van ooit CN, later Midnet. De bus op lijn/foto 47  is uit 1982.
Het 'antieke' voertuig in zwart-wit op lijn/foto 48 is een bus van de RET die ik vond in de collectie van Piet Bakker. De bestemming is Schiedam-Broersvest.
           
Deze 2 foto's besluiten de eerste helft van deze jubileumbusbrief. Lijn/foto 49 is een Westnederland Leyland en op lijn/foto 50 staat een MAN van Connexxion met een U dus Utrecht. De 8833 een Lion's City uit 2005.

Foto 51 - 60:
De 2e helft van de 100 foto's en het zal niemand verbazen dat daar ook 50 bussen te zien zijn. Hier zijn ze.
 
 
         
Lijn/foto 51 is uit 1967. De 217 van de RET op Rotterdam CS.
Daarnaast lijn/foto 52 iets recenter op de foto met de DAF/den Oudsten B91 Alliance uit 1994. Ooit Midnet, nu Connexxion.
         
Ooit eerder al in een busbrief geplaatst maar hier als lijn/foto 53 opnieuw. De Westnederland 4767 uit 1959 in 's Gravenzande (Z-H)
Lijn/foto 54 is bijzonder want de meesten zullen zich de 7000-serie herinneren als Mercedes Midibus maar hier staat de 7900 op Den Haag CS als 12-meter wagen. Gebouwd in 1978 werd deze DAF/den Oudsten bus (MB210) door den Oudsten verhuurd aan diverse bedrijven.
       
En nog weer eens een lijn/foto 55 van Syntus. De 1460 bij station Rijssen. Een VDL/Berkhof Ambassador uit 2003.
Onlangs nog in busbrief 99, de 3114 Leyland National maar hier te zien als lijn/foto 56 en ik vermoed dat de bus op de put staat in de oude vestiging Loosduinen van Westnederland.
         
Hier een twee-luik met lijn/foto 57 en lijn/foto 58, een duo uit dezelfde serie bij Arriva-Zuid Limburg. Twee Berkhof/DAF SB220 bussen uit 1995. Ooit in dienst gekomen bij de Vancom, door naar Arriva (foto's), verder naar Limex en tot slot de BBA. Helaas is de 909 in 2003 met brandschade aan z'n eind gekomen.
         
Nog een GVU gelede bus bij lijn/foto 59. Een MAN/van Hool met wagenparknummer 454 uit 2004.
Een stukje Delftse historie ernaast. Lijn/foto 60 laat stadslijn 60 zien in de keerlus bij natuurgebied de Delftse Hout.
Het is de 5646, een Leyland 10-meter bus.

Foto 61 - 70:
Aangekomen bij het zesde tiental.
 
 
           
We beginnen deze tien bussen met lijn/foto 61, wederom een stadslijn van Delft. In de tachtiger jaren uitgevoerd door de Mercedes Midibussen waar ik al naar verwees bij foto 54. Deze wagens uit 1979 waren in gebruik bij Westnederland, FRAM, NZH, BBA en ZWN.
Bij lijn/foto 62 zien we de 8884, een MAN/Lion's T City uit 2005 als Twentse Connexxion bus.
           
Blauw, geel, rood, grijs en groen. Vele kleuren beheersen het OV, vroeger en nu. In het geel staat hier bij lijn/foto 63 de 2868 van de FRAM, een Leyland uit 1972. Mogelijk is het eerst een tourbus geweest want deze bus is pas later verbouwd tot lijnbus.
Bij foto 37 was al eerder een bus van dit type te zien. Hier bij lijn/foto 64 nogmaals een MAN/Caetano uit de serie die liep van de 8255 t/m de 8276.
           
Lijn 65 naar Groningen dus kan dat op deze lijn/foto 65 alleen maar de GADO zijn, een bolramer uit de collectie van Piet Bakker.
Weer terug in de Randstad zien we op lijn/foto 66 een bus van de RET, de Berkhof 451.
           
Gefotografeerd op het Zuidplein in Rotterdam staat deze RET 358 Mercedes in 2008 als lijn/foto 67.
Ernaast een foto van een GVB bus. Lijn/foto 68 is de 254 uit 1966.
           
Niet uit 1962 stamt deze bus maar uit 1989. Deze Volvo B10 van Hainje, lijn/foto 69, kwam als de 1962 van de Enhabo terecht bij de NZH en later bij Connexxion.
Dan lijn/foto 70 waar we wederom een Leylandcub tegenkomen van Westnederland, uit de 5600-serie en ik vermoed dat dit een foto is uit Gouda.

Foto 71 - 80:
Het schiet al op, nog maar 30 foto's. Neem even pauze en ga straks vrolijk verder want ik begrijp (uit ervaring bij het samenstellen) dat het een hele zit is om ze allemaal te bekijken. De volgende 10.
 
 
           
Een gele Arrivabus bij foto/lijn 71. Een DAF MB230 B88 van den Oudsten met een afwisselende levensloop. Gebouwd in 1988 ging de wagen van de NWH naar DVM-NWH, naar Veonn en tot slot bij Arriva.
Rechts daarvan zien we een Mercedes van de RET als lijn/foto 72 op weg naar de Sluisjesdijk.
           
Een opvallende bus links als lijn/foto 73. Een bus van de RET, ooit onder nummer 669, een Volvo/Berkhof B10 uit 1993 nu op de foto als Arriva 66 maar nog in de kleuren van de RET hier bij de halte in Den Bosch.
Doetichem met sneeuwresten en centraal op deze lijn/foto 74 een andere Volvo maar nu van Syntus. Deze bus met wagenparknummer 1424 is een Volvo B7L uit 2004.
           
Hierboven stond een zelfde bus als lijn 73 maar dan onder de Arriva-vlag. Hier nog origineel RET, de 631 uit deze Volvo-serie als lijn/foto 75.
Terug in de tijd bij lijn/foto 76. Een bus van de NACO, een foto uit 1972, vermoedelijk de Leyland 2013 uit 1969 en in 1984 afgevoerd naar het CAB.
           
Richting Ameland staat deze bolramer van de FRAM op een busstationnetje als lijn/foto 77 en je kunt het al raden....uit de collectie van Piet Bakker.
Lijn/foto 78 is weer eens van Connexxion, zo te zien in volle actie in de bocht. De 2447 is een DAF/den Oudsten B95 Alliance uit 1999.
           
Zoals je ziet gaan we dwars door het land want bij lijn/foto 79 zien we Roermond in de filmkast staan en dus hebben we te maken met vermoedelijk de 5478, een DAF SB220 van Hermes. Deze B89 Alliance uit 1992 kwam in dienst bij de ZWN en ging terug naar den Oudsten in 1994 waarna de bus terechtkwam bij de VSL in Limburg en in 1995 bij Hermes. De bus heeft nog dienst gedaan als reserve Interliner maar wel met een normaal streekbus interieur.
Eerder zagen we al een Twentse uitvoering bij foto 62 maar toen stond er Connexxion aan de voorzijde. Bij deze lijn/foto 80 staat Syntus voorop. De 1470 ook uit 2005 zoals de 8884 bij foto 62.

Foto 81 - 90:
Dan de een na laatste serie van 10 foto's met weer van alles wat.
 
 
 
         
Lijn/foto 81 weer eens geleed bij Arriva. Een Volvo B10 uit 1990. Begonnen bij de FRAM, daarna Veonn en nu Arriva.
De collega met zijn handen in zijn zakken bij lijn/foto 82 geniet van het zonnetje voor de 1406 van Syntus, een Volvo B7L uit 2001. Bij foto 74 zagen we al eerder dit type bus.
         
Een gele Connexxion bus als lijn/foto 83. De 7705, een Volvo B10 Berkhof geleed uit 1991. De bus startte bij de VAD en ging via Midnet naar Connexxion in 1999.
De ijzige foto rechts stamt weer uit de collectie van Piet Bakker en betreft een oldtimer Leyland van de FRAM op lijn/foto 84.
         
En daar staat zowaar een originele MB200 als lijn/foto 85 in beeld. Deze 9347 kwam in 1982 in dienst bij de ZO en schoof door naar Hermes in 1995 en eindigde in 1998.
De eerste Iveco in deze speciale busbrief vinden we bij lijn/foto 86. Deze 1240 van ZWN, een Iveco Eurorider 391 met een opbouw van van Hool kwam in 1995 uit de fabriek rollen. Dit model betrof de serie 1231 t/m 1240 en reed slechts bij ZWN, later Connexxion.
         
Even een uitstapje naar België want een lijn/foto 87 kon ik zo gauw niet op een Nederlandse bus vinden. Deze van Hool gaat blijkbaar op bezoek bij onze bisschop....
De 6673 staat hier op Leiden CS als lijn/foto 88 met vierkante koplampen. Dat klopt helemaal want deze wagen uit 1977 reed bij de NZH en ging later over tot de speciale troepen van NZH Travel met wagennummer 701.
        
Tot slot van deze 10 zien we een flink contrast. Op alle fronten zal ik maar zeggen. Links staat lijn/foto 89 van Hermes met de achterwielen bijna in de blubber. Gegevens ontbreken helaas doordat ik het busnummer en/of het kenteken niet kan lezen.
Rechts tobben 2 antieke voertuigen in de sneeuw. Voorop de 4584 uit 1964 van de NZH, een Leyland-Verheul Holland Coach met bolle voorruit als lijn/foto 90. De sneeuw zorgt wel dat het ontbreken van stuurbekrachtiging even geen probleem is.

Foto 91 - 100:
Jaja, aan alles komt een eind dus ook aan deze fraaie verzameling. Geniet van de laatste 10.
       
Een Mercedes O408 uit 1991 op de 91e plaats. Lijn/foto 91 is een bus van NoordNed die de bus huurde en de gifgroene huisstijl aanbracht. De 4486 begon bij de FRAM en doorliep daarna Veonn en Arriva.
Lijn/foto 92 is van iets oudere datum. Deze Volvo B10 met Hainje opbouw stamt uit 1979 en kreeg wagenparknummer 1903 bij de NZH maar was daarvoor al actief bij de Enhabo en had daar nummer 303. Uiteindelijk is de bus in 1992 door brandschade naar de sloper gegaan.
       
Een gloednieuwe gelede Mercedes als lijn/foto 93, de kentekenplaat geeft dat aan. De 7680 van Westnederland uit 1990 ging via ZWN naar Connexxion en daarna is er weinig meer van vernomen.
De Volvo ernaast rijdt hier onder de vlag van de Enhabo als wagen 340 en bij ons als lijn/foto 94. Deze bus uit 1986 kwam terecht bij de NZH als wagen 1940 en ging in 1994 als klap op de vuurpijl naar de BBA als bus 203. Hoeveel identiteiten kun je aan?
       
De oude huisstijl van Noordned is zachtblauw, een jongetje zou je denken...en deze 4735 op lijn/foto 95, een Mercedes O408 uit 1992, heeft dezelfde loopbaan gehad als de bus bij foto 91.
Het duo rechts is moeilijk te traceren. De linkerbus, lijn 93 hebben we al gezien bij lijn 93 hierboven en het zou me niet verbazen als dat nog dezelfde wagen is ook. De andere gelede Mercedes vult deze serie aan als lijn/foto 96.
       
Ik gooi er nog maar een gelede bus tegenaan. Een type dat nog niet eerder in deze serie aan bod is geweest: de Mercedes Citaro als lijn/foto 97 bufferend op Rotterdam CS. Een bus uit de 9100-serie.
Iets ouder is de bus ernaast die op weg is naar Arnhem. Deze Leyland VBW-10/Verheul kwam als 505 in dienst bij Maarse & Kroon in 1966. De bus reed daarna bij Centraal Nederland zoals hierboven te zien is op lijn/foto 98 (slecht zichtbaar) en uiteindelijk reed deze wagen het terrein op van een sloper in Vianen in 1975.
       
En jahoor, op de valreep nog een Scania van Arriva als lijn/foto 99. Deze bus 2006 is als het goed is nog actief ondanks de tekst Buiten Dienst.
De laatste lijn/foto 100 is aan de beurt. Deze VDL/Berkhof Ambassador uit 2004 is van de BBA-Connex nu Veolia dus mogelijk is het blauw vervangen door rood.

Geen Uitsmijter, Geen SlimvanWim en Geen Busbabbel en Geen Ingezonden Berichten
Vanwege de overdadige vulling van deze busbrief heb ik ervoor gekozen om deze items voor 1 keer over te slaan. Wel heb ik nog een paar surftips kunnen vinden en moppen zijn er in overvloed dus ook daar staan er toch nog 2.
 

       
Surftips:
Grappig om uit te proberen is deze pagina. Schrijf een tekst of een woord in het juiste vakje, kies de taal die je wilt horen, probeer wat effecten uit en hoor wat er gebeurt op http://www.oddcast.com/home/demos/tts/tts_example.php?sitepal
 
Hou je niet van spelletjes? Toch moet je deze eens proberen. De landing moet op de juiste plek gebeuren. Klik op JUMP en daarna op CHUTE maar hou de windrichting en de hoogte van de landingsplaats in de gaten. Gewoon leuk om eens te doen. Click here: PARACHUTE JUMP
 

 
   
Grappig:
 
Bij een spelprogramma met Ron Brandsteder staat een blondje in de finale. In de zaal zitten ook allemaal blondjes. Ron: "Nou, voor de 14-daagse reis naar Hawaï moet je één vraag beantwoorden: "Hoeveel is 9+6?"
Blondje: "Nou, even denken. Uhm, nou eh, ik heb maar tien vingers en eh, nou ik zeg 14."
Ron: "Bijna!
Alle blonde dames in de zaal roepen: Geef haar nog een kans!" Ron: "OK, OK." Dus de blondine weer nadenken. Na 5 minuten zegt ze: "16!"
Ron: "Bijna! Bijna!"
En alle blonde dames in de zaal roepen weer: "Geef haar nog een kans!"
Ron, die er niet tegenin wil gaan, zegt weer: "Ok."
Na een half uur springt de blonde finaliste overeind en schreeuwt: "15!"
Ron, blij dat ze eindelijk het goede antwoord heeft, wil haar feliciteren met het winnen van de reis, maar alle blonde dames in de zaal roepen keihard: "Geef haar nog een kans!!"
 
Komt een rijke kak-madam bij de dokter nadat ze gestoken is door een wesp. Vraagt de dokter: "Waar bent u gestoken mevrouw?"
"Oh dokter, dat kan ik u niet zeggen, want dan schaam ik me zo."
"Maar ik moet het toch echt weten hoor, anders kan ik u niet helpen."
"Nee dokter, als andere mensen dit weten dan word ik uitgelachen en schaam ik me dood."
"Luister," zegt de dokter, "ik heb een geheimhoudingsplicht, dus ik zal echt tegen niemand zeggen waar u gestoken bent."
"Ok? dan," zegt de vrouw: ....... "bij de Aldi."
 

Tot slot:
Tja, en daar zit ik dan. Hoe ga ik deze brief afsluiten? Om te beginnen wens ik iedereen prettige zomermaanden, hetzij op vakantie, hetzij op de bus of ergens anders. Bedankt voor jullie abonnement op mijn maandelijkse 'verzamelingen'. De vraag herhaal ik nog een keertje om toch vooral wijzigingen in emailadressen door te blijven geven. Zoals je hierboven gemerkt hebt bij het doorlopen van de 100 foto's, heb ik genoeg materiaal en ik zal ook blijven surfen op het internet om opvallende, leuke en originele foto's te zoeken. Heb je iets waarvan je denkt dat ik er iets mee kan doen, schroom niet maar stuur het gewoon op, mijn dank is altijd groot net als mijn harde schijf.
De komende maanden ga ik aan de slag om alle 100 busbrieven bijgewerkt te krijgen op www.busbrief.nl dus kom zo nu en dan eens langs om te zien hoever ik gevorderd ben. Altijd welkom.
 
Wim Koeleman (kameleon@ziggo.nl)
de (voorlopig)
          
kijk op www.busbrief.nl         
 

 
    
Wijsheden:
 
 
Manager bij een peptalk:
Afgelopen jaar stonden we aan de rand van de afgrond maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt!
 
Wie salarisverhoging krijgt vanwege zijn goede prestaties is dus al geruime tijd onderbetaald...
 
Van geld dat we niet hebben, kopen we dingen die we niet nodig hebben, om indruk te maken op mensen die we niet mogen.
 

terug naar de